Auteur Topic: Bloed onderzoek Positief  (gelezen 28930 keer)

linda@

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Bloed onderzoek Positief
« Gepost op: december 15, 2008, 16:35:21 »
Hallo allemaal,
Ik heb hier een tijdje geleden (ongeveer 20 november jl) een posting gedaan van eendochter met een week lang buikpijn.
Ze dachten aan een blaasontsteking daarna is ze voor een echo geweest (omdat de kweek schoon was vaan haar urine) Daar zagen ze in de lis van haar dunne darm een verdikking en vocht er om heen zitten.
Dus ik vroeg gelijk aan de kinderarts of dat het wat met MIJN GLUTEN ALLERGIE te maken kon hebben??
Zij dacht van niet.
Uit eindelijk is er wel bloed afgenomen en heeft ze 2 dagen ter observatie gelegen in het ziekenhuis omdat het bij me dochter net WeeŤn waren vlagen van erge buikpijn en daarna weer niks en zat ze vrolijk te spelen.
Haar ontlasting is in het ziekenhuis op kweek gezet daar kwam een parasiet uit.
Nu heeft ze dus vanaf 20 november dus ook dunne ontlasting.
Dus ik belde de kinderarts in het ziekenhuis omdat ik het raar vind ze heeft een kuurtje gehad voor de parasiet (wat dunne ontlasting kan geven) Maar ze is nu gestopt met de kuur en heeft het nog steeds.
En ik zie etens resten zitten (gisteren patat gegeten en vanochtend zag ik de stukjes patat zitten)
Dus kreeg ik vandaag van de kinderarts te horen (uitslag was ook net binnen) dat haar bloed POSITIEF was (dus ze anti stoffen voor gluten zegt ze)
Ze zijn nu bezig met de kinder gastro entroloog (geloof ik) dat ze een biopt willen doen omdat moeder (ik) ook coeliakie heeft DQ2 DQ8
Nu afwachten op een plaatsje vertelde ze.
Maar heeft iemand er ervaring ?
Bij mij is het al ontdekt toen ik 1 jaar was.
Ik ben best wel geschrokken van het berichtje van de arts, waarom weet ik eigenlijk niet.
Zou ze nu COeliakie hebben of hoeft het niet>?
bedankt alvast
x linda
coeliakie sinds 1976 dochter louise (mei 2001) sinds jan` 08  coeliakie marsh 1

Jantiene

• Gold Member
Re: Bloed onderzoek Positief
« Reactie #1 Gepost op: december 15, 2008, 17:06:43 »
de kans is wel heel groot

Maddemelein

• Gold Member
  • Een top forum !
« Reactie #2 Gepost op: december 15, 2008, 17:24:01 »
Ze heeft nu volgens mij meer dan 90% kans dat het Coeliakie is.
sterkte

Marjolein
Op 2 jarige leeftijd diagnose gekregen. Op 9 jarige leeftijd genezen verklaard. Op 38 jarige leeftijd opnieuw diagnose gekregen.

linda@

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: december 15, 2008, 18:38:38 »
Heel groot dus komt dat omdat ik de DQ 2 DQ8 hebt
Tja ze is 7 jaar en best wel heel lang voor haar leeftijd (de kinderarts wilde haar eigenlijk niet testen omdat ze zo lang voor haar Leeftijd is)
Schijnt tegenstrijdig te zijn met de verschijnselen van coeliakie
Dus tja ik weet het niet meer nu weer afwachten voordat we voor een Biopt kunnen

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2008, 19:09:36 »
Heel groot dus komt dat omdat ik de DQ 2 DQ8 hebt
..

Die kans is zo groot omdat ze positief testte op de antistoffen tegen gluten. Dat is de graadmeter en niet zozeer omdat jij DQ2 DQ8 hebt.
Dat zal zij ook wel hebben en met haar 30 % van de Nederlandse bevolking maar dan heb je nog geen coeliakie.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Rain

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: december 15, 2008, 20:28:03 »
Die dq 8 en 2 zeggen niet zo heel veel. De antistoffen des te meer ik schat de kans dat ze geen coeliakie heeft enorm laag. Ga er maar van uit dat ze het heeft. Bij ons heeft ook mijn man en mijn dochter het.

succes met het onderzoek en verder. Gelukkig weet je al hoe en wat dat scheeld een hoop.
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

Cora71

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: december 15, 2008, 22:31:28 »
Hoi, nou goede groei en coeliakie kan echt wel hoor. Mijn zoontje heeft altijd goed gegroeid (lengte als gewicht), altijd plus 2 lijn bij het consultatiebureau, maar bleek toch coeliakie te hebben en had hele hoge anti-stoffen (> 250).
Succes met het onderzoek maar de kans dat ze heeft is erg groot.

Cora mv Thijs (okt 2002), coeliakie vastgesteld  april 2008

Lirio

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: december 15, 2008, 22:35:36 »
Ja deze uitslag geeft bijna 100% zeker coeliakie aan.

Tja bij volwassenen denken ze bij dikke mensen weer niet aan coeliakie omdat je dan mager hoort te zijn....wat dus ook niet waar blijkt te zijn.
Dus helaas zegt lengte of gewicht niks. Wel of je op gewicht blijft, als je afvalt met onduidelijke reden is dat wel aanleiding om te gaan testen op coeliakie.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

linda@

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: december 15, 2008, 22:51:39 »
Lieve mensen
Heel erg bedankt voor jullie reacties,
Toen ik van middag de kinderarts belde en zij mij vertelde dat ze nog een uitslag had van haar bloed. Wist ik al dat het niet goed zou zijn (normaal gesproken moet ik altijd zelf vragen of er nog meer uitslagen bekent zijn)
Maar goed ik heb het zelf al 32 jaar en ik kan er redelijk gelukkig mee leven soms loop je wel eens tegen iets aan maar voor de rest is het een prima dieet hoor.
Maar ik schrok gewoon even van het bericht.
Ik weet niet hoeveel antistoffen ze heeft en eigenlijk weet ik nog niks zeker.
Maar ik moet morgen haar ontlasting brengen ivm de parasiet die ze had.
Ze heeft vandaag op de poo moeten drukken van mij en toen was het echt breierig ( nu weet ik niet of ik dit echt zie of dat ik nu gelijk alles denkt te zien)
Ze zijn nu aan het kijken waar er een plekje vrij is voor een biopt of in het sophia of in dordrecht zijn ze aan het kijken (geen idee hoor nu vooral met die feest dagen er tussen)
Dus tja ik laat haar nu maar wel gewoon gluten eten want die Biopt moet wel wat aantonen denk ik zo.

Vorige keer in het ziekenhuis vertelde ze mij dat ze dachten dat ze een prikkelbare darm heeft (toen zei ik gelijk dat ik vind dat artsen heel snel die term gebruiken zonder verder te kijken een kind van 7 met een prikkelbare darm lijkt me sterk)
In ieder geval ben ik heel blij met dit forum
x linda

linda@

• Jr. Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: december 16, 2008, 11:30:22 »
hoe is het eigenlijk bij jullie gegaan?
Met onderzoeken bedoel ik.
Ik ging toevallig naar het ziekenhuis omdat ze enorme buikpijn had. Eigenlijk dachten wij toen aan een ontsteking ofzo.
Nu ben ik er altijd wel super op gebrand omdat ik het zelf hebt dus dan zie je dingen die misschien bij andere niet op zou vallen ofzo.

Maar goed nu afwachten wanneer er een plekje is voor een bioptie.
Ik heb het haar nog niet verteld hoor want ik geef haar nu nog gewoon brood omdat het nog niet via de biopt is vastgesteld.
Komt het trouwens ook wel eens voor dat een bloedtest wel Positief is maar een Biopt niet?

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #10 Gepost op: december 16, 2008, 12:04:38 »
Dat komt wel eens voor maar de kans daarop is erg klein.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

linda@

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: december 16, 2008, 12:13:53 »
dus eigenlijk weten we wel zeker dat ze het heeft?
Ja gek he maar ik kreeg de Kinderarts aan de telefoon en die vertelde dat (ik heb dus daarna niks meer gevraagd, ik stond met een mond voor tanden)
Het enige wat ik vroeg is of ze dan zo snel mogelijk een plekje vinden voor de Biopt.
Ik heb donderdag een bel afspraak om te kijken of ze die parasiet nog heeft in haar darmen dan zal ik proberen om te vragen HOE EN WAT
hebben jullie nog tips wat ik zou moeten vragen?
Misschien hoeveel anti stoffen ze heeft ofzo?
Geen idee....

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: december 16, 2008, 12:29:10 »
vraag naar het aantal antistoffen, en wat dat betekend, als het minimaal is hoeft ze misschien niet op een heel steng dieet, ik bedoel het goed :-)

Onze dochten zit dus wel op een glutenvrij dieet, maar niet helemaal besmettingsloos. Dus geen brood, koekjes, tarwe enz. Maar wel tarwezetmeel, en ze duimt enz ook.

Helaas zitten wij nu wel in een ander schuitje, ze heeft een enzymafwijking waardoor ze heel snel veel allergiŽn ontwikkeld. Tot ze een jaar of 2,5 is daarna word  het bij 90% van de mensen stabiel. Inmiddels heeft ze astma, coeliakie, ze kan niet tegen suiker of kleurstoffen en op het moment zitten we in onderzoeken voor (of nou ja tegen) eiwitten en coeliakie in een zwaarder dieet.

Ik hoop dat je snel de uitslagen hebt, er snel een plekje voor een biopt is, en natuurljik dat jullie samen gaan genieten van al het lekkers dat er toch wel te vinden is!! ;)
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

Rain

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: december 16, 2008, 18:50:53 »
vraag naar het aantal antistoffen, en wat dat betekend, als het minimaal is hoeft ze misschien niet op een heel steng dieet, ik bedoel het goed :-)

Sorry maar dit is onzin. Als je coeliakie hebt maakt het niet uit hoe hoog de antistoffen zijn je moet glutenvrij. Je kan niet een beetje glutenvrij. Het wel of niet verdragen van tarwezetmeel heeft totaal niets te maken met antistoffen. Je bedoelt het misschien goed maar je verteld wel onwaarheden en dat lijkt mij niet zo handig. Je moet wel zeker weten wat je zegt voor je iemand advies geeft of hoop of iets dergelijks..
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #14 Gepost op: december 16, 2008, 19:36:03 »
daarbij aansluitend, ik heb het je al vaker zien schrijven, coeliakie is zeer zeker geen allergie!
En ik snap denk ik wel wat je bedoeld met niet besmettingsvrij, maar als dat maar niet inhoud dat jij eerst glutenvolle dingen aanraakt en dan haar glutenvrije eten, of op dezelfde broodplank brood snijden,  want dat is geen besmetting meer maar gewoon ordinair gluten doorgeven. Daar moet je toch mee uitkijken. Vele kleine beetjes maken toch weer een hoop gluten.

Maar duimen lijkt me niet zo'n kwaad kunnen inderdaad. Zij raakt mijns inziens zelf niet vaak gluten aan.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"