Auteur Topic: Jambalaya  (gelezen 7478 keer)

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re: Jambalaya
« Reactie #15 Gepost op: november 02, 2008, 15:07:09 »
Vooral die bloem lijkt me te gek!

Dit is een 'glutenvrij' forum. Iedereen die hier komt snapt dat alle recepten hier glutenvrij zijn en dat hier dus glutenvrije bloem bedoeld wordt.
Gebruik jij in je taalgebruik nog altijd overal het woord glutenvrij bij ?
Zeg je bv. altijd "Ik ga een sneetje glutenvrij brood eten" of "Ik ga een lekkere glutenvrije Liga pakken" ? ;)

Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Lirio

• Gold Member
« Reactie #16 Gepost op: november 02, 2008, 16:48:07 »
Ik heb een pak mix B over van toen ik het nog wel lekker vond. En als er in een recept staat een eetlepel bloem mik er dus gewoon een eetlepel mix B doorheen. Opgelost en je proeft er niks van.
Ik zoek nooit speciaal naar glutenvrije recepten ik verander alles automatisch in glutenvrije varianten.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

AtelierBrigitte

• Gold Member
  • Vanaf 4 dec 2006 GV. Ik heb ook RA en Sjögren.
    • AtelierBrigitte
« Reactie #17 Gepost op: november 06, 2008, 20:31:58 »
Ik heb een pak mix B over van toen ik het nog wel lekker vond. En als er in een recept staat een eetlepel bloem mik er dus gewoon een eetlepel mix B doorheen. Opgelost en je proeft er niks van.
Ik zoek nooit speciaal naar glutenvrije recepten ik verander alles automatisch in glutenvrije varianten.
Ik doe dus hetzelfde: ik laat me niet afschrikken door woordjes zoals zelfrijzend bakmeel of bloem: gewoon zelf een oplossing verzinnen.
Schär heeft trouwens nu ook (naast mix A, B en C) een "bloem"variant - een stuk goedkoper dan B ;)

Bekijk mijn laatste werken op www.atelierbrigitte.nl of lees mee met mijn blog http://atelierbrigitte.blogspot.com

Lirio

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: november 06, 2008, 22:15:45 »
Ik doe dus hetzelfde: ik laat me niet afschrikken door woordjes zoals zelfrijzend bakmeel of bloem: gewoon zelf een oplossing verzinnen.
Schär heeft trouwens nu ook (naast mix A, B en C) een "bloem"variant - een stuk goedkoper dan B ;)
Bedankt voor de tip!
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"