Auteur Topic: Waar kun je glutenvrij eten ? (links)  (gelezen 114913 keer)

LauraV

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar kun je glutenvrij eten ? (links)
« Reactie #60 Gepost op: februari 17, 2016, 22:22:55 »
Super! Oh, als je ook nog even de vraag om bezorgbrommertjes kan neerleggen... Scheelt weer een rondje naar de stad fietsen ;)

lilly

• Sr. Member
Re:Waar kun je glutenvrij eten ? (links)
« Reactie #61 Gepost op: februari 29, 2016, 17:29:58 »
Sun Garden, Chinees specialiteiten restaurant in Rockanje

Heel veel van de kaart is glutenvrij omdat ze uitsluitend glutenvrije ketjap gebruiken en om kip of garnalen met een laagje te frituren gebruiken ze rijst-, tapioca- of maismeel!

Vooraf kreeg ik een bevestiging van de reservering waarin ze me informeerden dat glutenvrije gerechten van het buffet besmet kunnen zijn met gluten uit andere gerechten door bijvoorbeeld opscheplepels, maar dat ze me graag wilden helpen bij het bestellen van de kaart en dat daar veel glutenvrije mogelijkheden op staan!

Ik vond ze erg attent. Alles werd nagevraagd en toen er een gerecht niet glutenvrij bleek, kwam de kok zelf even overleggen wat ik in plaats daarvan wilde.

Daarna kreeg ik van de kok een kaart waarop ze alles had aangestreept wat glutenvrij is en ze had ook de gerechten aangegeven die met een andere saus glutenvrij gemaakt zouden kunnen worden. Zodat ik een volgende keer precies weet wat ik allemaal zou kunnen bestellen.  :duimop:

Dory h

• Newbie
  • *
Re: Waar kun je glutenvrij eten ? (links)
« Reactie #62 Gepost op: november 16, 2016, 22:25:38 »
Iemand suggesties voor glutenvrij regio duiven? Richting Didam mag trouwens ook.
Bedankt!

Het glutenvrije leven

• Newbie
  • *
« Reactie #63 Gepost op: april 29, 2017, 13:33:33 »
Op de website www.hetglutenvrijeleven.nl worden nu ook restaurants verzamelt waar je goed terecht kunt om glutenvrij te eten. Je kunt ook contact opnemen om er nieuwe restaurants te tippen en je eigen ervaring hierover te delen.

Fabienne

• Newbie
  • *
    • Glutenvrij in Utrecht
« Reactie #64 Gepost op: juni 05, 2017, 11:56:03 »
Wie op zoek is naar glutenvrije restaurants in Utrecht kan terecht op mijn website Glutenvrij in Utrecht. Hier staat een actueel overzicht van alle restaurants in Utrecht waar ik met mijn coeliakie goed uit eten heb kunnen gaan. Ik besteed niet alleen aandacht aan restaurants maar ook aan koffiezaakjes waar ze glutenvrije taart of gebak hebben, en kroegen waar glutenvrij bier wordt geschonken.

Restaurant tips voor Utrecht (meer info op de site) zijn ZINNIA, Gys, STAN&CO, Beers & Barrels Harbour, Spaghetteria, SLA en Bagels & Beans.  - www.glutenvrijinutrecht.nl -
Ik ben Fabienne, 31 jaar oud en ruim 13 jaar woonachtig in Utrecht. Op mijn website www.glutenvrijinutrecht.nl bied ik een actueel overzicht van glutenvrije adressen in Utrecht. Ook schrijf ik ook over uiteenlopende onderwerpen gerelateerd aan coeliakie.

ZzZz

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #65 Gepost op: juli 30, 2017, 21:24:17 »
Een vriendin van mij, gek op en van BraziliŽ wil graag een keer met mij uit eten in 'Do Brasil' te Amsterdam. Super leuk natuurlijk, maar ik heb op diverse glutenvrije site's gekeken waar ik dit steakhouse niet op kan vinden. Ik heb ze een mailtje gestuurd, maar heb er nog geen antwoord op gekregen. Ik bel ze volgende week wel even, maar voel bij voorbaat wel een beetje verzet om mijn allergie uit te leggen aan een eetgelegenheid die hier (bijna) geen ervaring mee heeft. Glutenvrije producten kan ik nog wel aangeven, maar op de bereidingswijze heb ik geen controle. Die fouten zijn zo gemaakt. Net als frietjes: Is vaak wel van nature glutenvrij, maar als deze in dezelfde olie als kroketten worden afgebakken is het glutenvrije er wel vanaf.

Zijn hier toevallig mensen die iets kunnen zeggen over het steakhouse 'Do Brasil' in Amsterdam?
Hallo Coeliakie! *Ik geef een hand aan Coeliakie* Wij hebben al eens eerder een relatie met elkaar gehad. Uitgemaakt, onwerkbaar. Maar het lot drijft ons weer naar elkaar toe.

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #66 Gepost op: juli 30, 2017, 23:01:38 »
Dat er op internet niets staat en op glutenvrije sites zegt op zich niets... niet iedereen plaatst reviews op internet. Wat ik zou doen is ff een telefoontje doen, je hoort al snel of ze er wel of niets van weten. Er zijn veel meer restaurants waar glutenvrij eten mogelijk is dan die op lijsten op het internet staan. Dus nog niet opgeven, en ook niet per se verzet voelen tegen het uitleggen van een 'allergie'. In principe moet elk restaurant in NL op de hoogte zijn van allergenen. Ik denk dat je via de telefoon vrij snel een inschatting kunt maken
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #67 Gepost op: augustus 01, 2017, 10:11:59 »
Ik zou ook even bellen en informeren. In de meeste restaurants kun je terecht, ook als er niks over op hun website of een review site staat. Ik sluit me dus aan bij JoJ!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Ewok

• Newbie
  • *
« Reactie #68 Gepost op: september 25, 2017, 16:20:18 »
Vorig wekend een ijsje gegeten bij de ijssalon in Arcen. Helemaal top.

De medewerker ging eerst zijn handen wassen. Daarna met een schone lepel naar achteren om het ijs uit bakken te scheppen die net bereid zijn en nog niet in de winkel liggen. Ze hebben een ruime keus aan glutenvrije smaken. :duimop:

koekie8

• Gold Member
« Reactie #69 Gepost op: september 25, 2017, 18:02:25 »
Ik dit weekend heeeeerlijk ijs gegeten bij Clevers in Overloon (ze hebben nog zeven vestigingen). Glutenvrij hoorntje beschikbaar. Ik had een heerlijke coupe met fruit. Nergens last van, behalve van een heel blij en tevreden gevoel!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Nico de Kroon

• Newbie
  • *
« Reactie #70 Gepost op: september 27, 2017, 16:20:46 »
In het weekend glutenvrij wezen eten bij cafetaria de 4 linden in Middelbeers
Glutenvrije friet -kroketten en frikandel speciaal en ook nergens last van gehad

Nessa

• Newbie
  • *
« Reactie #71 Gepost op: juni 30, 2018, 10:47:54 »
Hallo,

Ik heb een keer ontzettend goed gegeten bij restaurant de Bonte Kraai in Katwijk.
Met 6 personen: 1 glutenvrij, 1 allergisch voor soja en noten, 1 allergisch voor soja en vegetarisch, 1 veganistisch, 1 allergisch voor ei en 1 die alles mag.
Ze hebben overal rekening mee gehouden en het was perfect!
Dus ik kijk net of die erbij staat bij horecaad en iens, en ik zie hem niet. Dus vandaar dat ik dit even wil toevoegen!
We zijn wel een keertje van tevoren gaan overleggen of dit allemaal kon, en het was geen probleem.
http://www.bontekraai.nl/
Het enige nadeel is misschien dat het erg klein is. Wij waren met z'n zessen en dat kon net aan de 'grote tafel'. Verder alleen tafeltjes voor 2, en met een man of 12 zit het wel vol. Zomers is het terras erbij, dan kan er wat meer.
Moeder en broer met coeliakie, zelf nu mogelijk DH, maar dit kwam niet uit het huidbiopt. Toch denk ik nog steeds dat het DH is. Nu eerst maar de darmroute, binnenkort gastroscopie.

JosjeC

• Gold Member
« Reactie #72 Gepost op: juni 30, 2018, 16:15:48 »
Weet iemand of je in dierentuin Blijdorp goed terecht kan?