Auteur Topic: Waar kun je glutenvrij eten ? (links)  (gelezen 114899 keer)

emsepems

• Full Member
Re:Waar kun je glutenvrij eten ? (links)
« Reactie #45 Gepost op: juni 16, 2014, 18:02:01 »
heerlijk pizzaria in Roden: Bella Sardegna Pizzeria
Op de menu kaart staat al aangegeven wat glutenvrij is, zo is t makkelijk kiezen en weet je zeker dat t goed zit (al blijf ik zeggen.. gv graag!  :P )

AnnaJip

• Newbie
  • *
« Reactie #46 Gepost op: juni 30, 2014, 01:23:37 »
Restaurant Coenraads tussen Roosendaal en Essen Thv de Belgische grens. Voortreffelijke keuken, alles zeer precies bereid, bij twijfel overleg tussen de kok en mijn dochter. En nergens last van gehad. Echt een absolute aanrader!!!!!

Mitchell

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #47 Gepost op: augustus 23, 2014, 12:51:47 »
Ik ben al een aantal maal bij 't Kookhuys in Oud-Beijerland (Hoekse Waard, Zuid-Holland) geweest. Ze hadden naar eigen zeggen regelmatig klanten met uit een lopende allgerien. Elke keer dat ik er kwM netjes aan gegeven dat ik glutenallergie heb. Geen enkele keer klachten gehad. Dit restaurant is niet echt goedkoop, maar als je van kwalitatief goed eten houdt, abosluut een aanrader!
http://www.restaurantkookhuys.nl

jaartjeweg

• Jr. Member
  • **
« Reactie #48 Gepost op: mei 05, 2015, 10:03:14 »
Bij hotspot hutspot in verschillende wijken van Rotterdam

http://hotspothutspot.nl

Die in Schiebroek zit net naast de Randstadrail.
Kinderen uit de wijk doen hier de bediening en de resataurants hebben ook een functie in de wijk, als werkgelegenheidsproject. Veel kruiden en ook groenten komen uit stadslandbouwprojecten.

Je eet er drie heerlijke gangen voor 7 euro!!!

EN vooral ze zijn er bekend met het glutenvrije dieet, ze passen de gerechten aan als ze niet toevallig glutenvrij zijn.

vetje74

• Newbie
  • *
« Reactie #49 Gepost op: juni 01, 2015, 22:31:28 »
Op Texel!
Ik weet niet of het restaurant al eerder is aangeprezen,maar bij
PAAL 17 (strandpaviljoen) Kan je heel erg lekker glutenvrij eten! Er is zelfs een glutenvrije menukaart met voor-,hoofd-,en nagerechten! Als je brood bij je gerecht wilt,bestel dan het meergranen brood! Het restaurant is niet goedkoop,ook niet extreem duur,maar kwalitatief dik in orde en het uitzicht is fantastisch! (Wacht alleen niet met aan tafel gaan als je al erge trek hebt,het duurt even voordat je eten komt,maar dan heb je ook wat! )je hoeft hier ook niet van te voren te melden dat je glutenvrij wilt/komt eten,vraag gewoon naar de glutenvrij menukaart! :duimop:

Vegagluutje

• Newbie
  • *
« Reactie #50 Gepost op: oktober 07, 2015, 15:39:23 »
Nu ik dit lees over Texel, heb ik meteen zin om er naartoe te gaan  :lol: 

PaulaDemeester

• Newbie
  • *
« Reactie #51 Gepost op: oktober 27, 2015, 15:06:17 »
Vorig weekend gaan brunchen bij Boom in Gent aan de Nieuwewandeling. Het is een nieuw brunchconcept, waarbij je met 20 personen aan één lange tafel zit. Er is één seizoensmenu dat bestaat uit 4 gangen en waarbij alle gerechten sowieso vegetarisch of veganistisch zijn. Bovendien geef je bij je reservatie door wat je niet mag eten en wordt het menu aangepast aan je intoleranties. Dit was zalig! Ik kreeg een volledig glutenvrij én superlekker menu voorgeschoteld. Geen gerechten waarbij ze dit en dat weglaten. Neen, echt een gastronomische brunch met alles erop en eraan. Om foodwaste te voorkomen en alle menu's goed te kunnen aanpassen op maat, kun je enkel op reservatie komen eten, maar dat kan heel gemakkelijk via hun website www.boom.gent.
Echt een aanrader voor wie eens in het weekend uitgebreid wilt gaan brunchen in een gezellige en warme omgeving. Ik ga zeker eens terug als de nieuwe kaart er is.

Adreg50

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Lachen is gezond
« Reactie #52 Gepost op: oktober 27, 2015, 16:09:39 »
 :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Miem

• Jr. Member
  • **
« Reactie #53 Gepost op: december 18, 2015, 21:20:01 »
Ik ben pasgeleden met vrienden bij de Hildernisse in Middelburg geweest, geen last gehad, ze hebben een allergenenkaart (online, live weet ik niet) maar onze vrienden hadden gereserveerd en aangegeven dat er 1 glutenvrij wilde eten. Ze hadden zelfs een vers broodje voor me gebakken.

http://www.hildernisse.nl/

Er was ruime keuze in gerechten in elk geval en ik kreeg er niet het gevoel dat ik lastig was. Toetjes zijn volgens de kaart allemaal glutenvol maar dat zit hem dan in een stukje brownie bij het ijs bijvoorbeeld. Ook dat was dus goed glutenvrij mogelijk.

Ik ga er zeker nog eens eten.
Sinds september 2015 volledig glutenvrij.

Winston

• Newbie
  • *
« Reactie #54 Gepost op: december 22, 2015, 23:28:10 »
In Den Bosch bij Restaurant Picasso in de Kerkstraat. Met een menukaart die volledig afgestemd is op de allergenenwetgeving, en medewerkers die weten waar het over gaat, kun je er voortreffelijk eten.

MartijnH

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #55 Gepost op: december 23, 2015, 12:06:23 »

Op livaad heb je een database met 'waar kun je glutenvrij eten', inclusief ervaring van eters.
Waarom zou je op dit forum opnieuw zo'n database opbouwen?
Bij livaad kun je zoeken op de kaart en op plaatsnaam.

http://livaad.nl/zoekenhoreca.php

Ik probeer nieuwe 'ontdekkingen' daar toch wel aan te melden, ook de tegenvallers.
Het zou wel mooi zijn als anderen dat ook doen  :oo:
glutenvrij sinds mei 2012

Angela76

• Gold Member
« Reactie #56 Gepost op: januari 15, 2016, 14:29:27 »
Dat doe ik ook Martijn, en plaats hier ook wat, livaad is ook niet handig als je breed kijkt. En eigenlijk denk ik dat livaad en deze topic bijna even oud zijn.  ;)
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

mvanappeven

• Newbie
  • *
« Reactie #57 Gepost op: februari 14, 2016, 19:04:14 »
Vandaag bij Hof van Schoor, bij Nederweert-Eind, glutenvrije high tea gehad. Vanwege de drukte kwamen glutenvrije hapjes iets later. Veel keuze, lekker, ook jam, room, saus etc. apart. Over kosten kan ik niets zeggen, ik werd getracteerd.

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #58 Gepost op: februari 14, 2016, 20:38:38 »
Moest ik nog melden: Broadway in Utrecht (Oudegracht aan de Werf, recht onder de Hema) gaat goed. Alle hoofdgerechten zijn glutenvrij, de gepofte aardappel ook (duh), melkvrij door te vragen of er geen creme fraiche overheen gaat (heb gevraagd om een beetje olie en peper en zout staat op tafel. Frietjes zijn volgens mij ook glutenvrij, maar weet dat niet zeker (hou niet van gefrituurde frietjes). Veel van de salades zijn ook goed te doen, er is een allergenenmenu te krijg.

En oh ja, erg belangrijk: de porties zijn gigantisch, maar doggybags zijn geen enkel probleem. En de ribs zijn echt geweldig! (heb de helft van mijn ribs mee naar huis genomen en de dag erna het vlees van de botjes gehaald, even opgebakken en op een broodje gedaan, broodje pulled pork dus, heel, heel erg lekker. )

Miem

• Jr. Member
  • **
« Reactie #59 Gepost op: februari 17, 2016, 18:36:45 »
Moest ik nog melden: Broadway in Utrecht (Oudegracht aan de Werf, recht onder de Hema) gaat goed.

En oh ja, erg belangrijk: de porties zijn gigantisch, maar doggybags zijn geen enkel probleem. En de ribs zijn echt geweldig! (heb de helft van mijn ribs mee naar huis genomen en de dag erna het vlees van de botjes gehaald, even opgebakken en op een broodje gedaan, broodje pulled pork dus, heel, heel erg lekker. )

Ik ken de vrouw van de eigenaar van die zaak, ik wil er ook graag een keer eten. Ik zal zeggen dat je tevreden was :) .
Sinds september 2015 volledig glutenvrij.