Auteur Topic: Waar kun je glutenvrij eten ? (links)  (gelezen 114914 keer)

slayergirl

• Newbie
  • *
Re:Waar kun je glutenvrij eten ? (links)
« Reactie #30 Gepost op: december 03, 2012, 22:29:32 »
Ik heb goede ervaringen met de Spitsheuvel in Amersfoort. Leuke prijzen en vriendelijk personeel. Glutenvrij en suikervrij is geen makkelijke combi voor een meisje van 4 maar ze hebben wel wat lekkers gemaakt :) http://www.spitsheuvel.nl/

En ben tot nu toe in 2 verschillende Van der Valk restaurants geweest. Beide keren een aanrader zeker die in Harderwijk! http://www.hotelharderwijk.com/

leentje

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Een top forum !
« Reactie #31 Gepost op: december 20, 2012, 23:09:32 »
http://www.glutenfreeroads.com/en/
Weet niet of deze al bekend is?
Leentje,
Moeder van een gv-dochter(1993), gv sinds 1998.

kissessanne

• Jr. Member
  • **
  • * Stressed is Desserts spelled backwards. *
« Reactie #32 Gepost op: september 20, 2013, 19:38:36 »
Spijz, Koningstraat in Den Helder is een absolute aanrader.
Onverwacht uit eten dus eerst even gebeld of het kon, was geen probleem, maar ze hebben liever een reservering van te voren, zodat ze er met de inkoop rekening mee kunnen houden en geen nee hoeven te verkopen.

Uitstekende bediening, bij twijfel wordt het nagevraagd en zo nodig een andere salade (in dit geval) gebracht. Vooraf voor mij een apart glutenvrij stokbroodje met kruidenboter. Erg leuk ingericht en geschikt om met kinderen te gaan eten. ze hebben een aparte speelhoek. Zťlfs een glutenvrij koekje in mijn ijs! :duimop:

Echt iets voor Žcht uit eten en dan ook nog met kinderen.

Bedankt voor je tip Renee, woon ook in deze uithoek van 't land en was op zoek!  :duimop:
Ik ben 25, diagnose coeliakie en glutenvrij sinds 23-08-2013,
Ik heb een broertje (17) met diabetes type 1 en coeliakie.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #33 Gepost op: september 20, 2013, 21:02:57 »
Wij woonde ook in deze uithoek en waar je ook goed kan eten is in Schagen
1741
Adres: Markt 23
Plaats: Schagen

Zou wel even bellen als ik jouw was  ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

kissessanne

• Jr. Member
  • **
  • * Stressed is Desserts spelled backwards. *
« Reactie #34 Gepost op: september 25, 2013, 11:07:50 »
Bedankt, ga ik ze allebei een x proberen! Ik hou veel van uit eten gaan maar ben nog nergens geweest sinds mijn diagnose! Blij met jullie ervaringen!  :ja:
Ik ben 25, diagnose coeliakie en glutenvrij sinds 23-08-2013,
Ik heb een broertje (17) met diabetes type 1 en coeliakie.

emsepems

• Full Member
« Reactie #35 Gepost op: januari 25, 2014, 14:16:06 »
gister heerlijk gegeten in de pizzaria te Roden
Op de kaart staat aangegeven of het gv is.

http://www.bellasardegna.nl/

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #36 Gepost op: januari 26, 2014, 15:11:56 »
Eergisteren gegeten bij BBQ Restaurant in Hillegom. Vooraf glutenvrij broodje met eigen boter en grote kom glutenvrije kippensoep rijk gevuld. Het is een buffetrestaurant, maar glutenvrij krijgt eigen bordjes met vlees en wat komkommer, sla en druiven en als je vis wil kan je zalm op een bordje krijgen. Veel is bespreekbaar. Isabelle had er veel te veel aan en houdt ook niet zo van aardappelen enzo dus daar hebben we niet naar gevraagd maar is denk ik ook wel te regelen. Als toetje kon ook een dame blanche. Vooraf reserveren en glutenvrij doorgeven!!

Gisteren wezen eten bij El Verano in Bussum. Vooraf reserveren en glutenvrij doorgeven!!
Isabelle had een kindermenu genomen met spareribs, groente, appelmoes en aardappelpuree. Vooraf zou ook carpaccio kunnen, maar overleg is goed!! Patat is niet mogelijk, maar Isabelle vond de aardappelpuree lekker en vond de moeite die ze genomen hadden om er toch iets bij te maken erg fijn. Toetje een dame blanche vond ze heerlijk!!

Isabelle is erg gevoelig en na beide etentjes geen klachten!!
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

toos

• Full Member
  • Place Personal Text Here
« Reactie #37 Gepost op: januari 26, 2014, 15:39:59 »
Afgelopen week in Heusden wezen eten ook lekker gegeten wel vooraf even bellen

http://www.centraalheusden.nl/

Iveeke

• Jr. Member
  • **
    • glutenvrijekeuken
« Reactie #38 Gepost op: februari 23, 2014, 21:00:55 »
Coeliakie ťn reageer hťťl gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiŽnt, bijnierschorsinsufficiŽntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...

emsepems

• Full Member
« Reactie #39 Gepost op: maart 26, 2014, 19:08:42 »
In t centrum van Groningen:
 heerlijk broodje gegeten met warme beenham mosterd en honing. glutenvrij natuurlijk.
bij http://www.croissanteriepigalle.nl/

emsepems

• Full Member
« Reactie #40 Gepost op: maart 27, 2014, 11:45:49 »
een glutenvrij gebakje gehad bij de kosterij in Groningen. Helaas bleek het niet glutenvrij, en dus even een mail gestuurd. tot mijn verrassing kreeg ik een vriendelijk mailtje terug....

Beste mevrouw,

bedankt voor uw mail. Wat ontzettend vervelend dat u een reactie heeft gekregen! Ik zal direct contact opnemen met onze banketbakker om te vragen hoe dat kan.
Als u mij uw adres stuurt, mag ik u dan een tegoedbon sturen voor een kopje koffie met wat (anders!) lekkers erbij? Een bonbon bijvoorbeeld? (kan een bonbon wel? Zal ik ook vragen bij de bakker).

Ik hoop dat u snel weer herstelt en dat we u nog eens terug zien.

Met vriendelijke groet en oprecht excuus,

Lies Kroon
De Kosterij

Hippo

• Jr. Member
  • **
« Reactie #41 Gepost op: maart 27, 2014, 12:31:27 »
 :duimop: voor deze nette reactie
glutenvrij, want gluten sensitief (NCGS) marsh 1, en ziekte van crohn.

moekesan

• Newbie
  • *
« Reactie #42 Gepost op: maart 27, 2014, 18:08:59 »
Vandaag verrassend bij Anytime in leeuwarden op de centrale een broodje hamburgers gegeten. Ze hebbendiverse broodjes , sstokbrood glutenvrij tip voor snacks doorgegeven. Hij zou er wat mee doen , super om zo geholpen te worden
Sinds 5 maart 2013 diagnose coeliakie marsch 3A en lactose intollerantie. Eindelijk erkenning voor jarenlange als het niet levenslange klachten.ik heb 3 kids nu 23(v), 20 (m) en 17(v). jongste marsch 3 bekend sinds juni 2013

Glamorously glutenfree

• Newbie
  • *
    • Glamorously Glutenfree
« Reactie #43 Gepost op: april 14, 2014, 19:25:50 »
Vinnies Deli in Amsterdam (Haarlemmerstraat) vind ik echt een aanrader. Bagel & Beans heeft glutenvrije bugels, maar door het niet altijd even snuggere personeel en de hoeveelheid brood die in de keuken wordt verwerkt vertrouw ik het toch niet helemaal...
Sinds 5 jaar glutenvrij. Ik focus me zoveel mogelijk op wat ik allemaal wťl mag eten en blog daarover op www.Glamorously-glutenfree.blogspot.com

emsepems

• Full Member
« Reactie #44 Gepost op: juni 16, 2014, 17:58:17 »
Heerlijke BBQ gehad bij restaurant De Leine in kropswolde (na een boottocht op t zuidlaardermeer). Voor mij was er een aparte bakplaat, en bij de saladebar werd goed uitgelegd wat ik wel en niet kon eten. En.... heerlijk warm broodje, gv broodje natuurlijk. Top!

wel vooraf even bellen, dan kunnen ze er rekening mee houden.