Auteur Topic: leuke uitjes  (gelezen 123462 keer)

cheke

• Jr. Member
  • **
Re:leuke uitjes
« Reactie #90 Gepost op: november 15, 2012, 11:59:58 »
Ik mis hier een heel simpel uitje dat eigenlijk altijd leuk is.
Het strand , schelpjes zoeken, kastelen bouwen , rennen, duinwandeling ook bij avond erg spannend met de vuurtorens en lichtjes.

En glutenvrij? bij de Zeebries in Dishoek zijn ze perfect op de hoogte van coeliakie , de kokkin is zelf gv en lv.

De Zeebries is een paviljoen op het strand en in tegenstelling tot veel paviljoens kun je hier heeeeel lekker eten. De omgeving is erg mooi. Dichtbij is Vlissingen en Middelburg en ook daarmee kun je een heleboel uitjes combineren. Reserveer best even.
ze hebben een website. Zelfs best te lopen vanaf het strand Vlissingen. Ook campings en huisjes in de buurt te huur.
Nu hoop ik dat ik niet teveel reclame voor hen maak en dat ik zelf ook nog terecht kan daar. Het is het eerste restaurant wat ik tegenkwam waar ik bijna volledig vrije keuze uit de kaart kon maken dwz er zijn uitzonderingen die niet gv zijn, meestal is dat andersom en beperkt het tot 1-2 gerechten die ze hebben waar je uit kunt kiezen. Hier dus heerlijk ontspannen ook de hele crew daar is goed op de hooget ze leiden hun personeel heel goed op.
Bovendien zit je heel gezellig de decoratie en interieur is heel smaakvol niet oubollig niet zomaar een paviljoen.
gr Cheke

http://www.de-zeebries.nl/menukaart.html

PRIMA SERVICE EN(H)EERLIJKE KEUKEN
 Wij zijn bekend met gluten en lactosevrij dieet.

Lekker en vers eten maken kost tijd.
 Als u honger ťn haast heeft zit u op het verkeerde adres.
Als u tijd heeft en wilt genieten is dit uw strandpaviljoen!!!

Zeeuwse Mama

• Jr. Member
  • **
« Reactie #91 Gepost op: november 15, 2012, 13:22:20 »
Hier ook heel goede ervaringen met de Zeebries! :)
Mama van 2 jongens.
De oudste van 6 jaar heeft coeliakie en is sinds juli 2011 glutenvrij.

MiekevL

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Senne & Ella
Re: leuke uitjes
« Reactie #92 Gepost op: maart 18, 2013, 15:43:49 »

Naast Ouwehands is een pannenkoekenrestaurant De Grebbeberg en daar kan je glutenvrije pannekoeken krijgen zonder dat je het van te voren meld. Ze vroegen zelfs bij de bestelling of er wel ei of melk in mocht. Toppie dus!

Wij zijn hier afgelopen weekend geweest en de pannenkoeken zijn echt superlekker. Ze weten heel goed waar ze over praten want ze geven aan dat ze geen garantie kunnen geven omdat de pannenkoeken in dezelfde keuken worden gebakken. Ze gebruiken ook dezelfde pannen, maar maken deze wel goed schoon. Mijn kids hadden nergens last van. Meestal vallen pannenkoeken tegen omdat ze zo dik zijn, maar deze waren top! "net zo lekker als die van papa".
Moeder van drie dochters: Ella, Senne en Dani. Ella & Senne hebben Coeliakie. Nu maar hopen dat Dani het niet krijgt...

Juliet1979

• Jr. Member
  • **
« Reactie #93 Gepost op: mei 08, 2013, 09:35:15 »
Op de site van pannenkoekenhuis Peter pan in Heino kwam ik het volgende tegen: Uiteraard kunt u al onze pannenkoeken ook gluten- en lactose vrij bestellen. :duimop:
Daar gaan we binnenkort maar eens naar toe. Leuk!

rinskje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #94 Gepost op: mei 17, 2013, 11:02:06 »
Heeft iemand ervaring met eten bij schateiland Zeumeren? Mijn zoon heeft daar een kinderfeestje. De moeder had geÔnformeerd en zei dat ik niets mee hoefde te geven..vind ik dan toch zo eng als ik geen controle daarover heb. Mijn zoon eet gluten en lactosevrij en is erg gevoelig.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #95 Gepost op: mei 17, 2013, 11:04:32 »
Zelf even nabellen om te checken of alles wel klopt.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

MaartenLagerweij

• Newbie
  • *
« Reactie #96 Gepost op: juni 20, 2013, 11:33:28 »
Ik stuitte toevallig op een pagina met heel veel uitjes in Nederland voor coeliakie. Ik heb er verder geen ervaring mee maar als ik het zo lees lijkt het me zeer interessant en handig om gebruik van te maken. Alle pretparken, dierentuinen, musea en speeltuinen staan er vermeld waarbij er rekening wordt gehouden met mensen met een glutenintollerantie.

http://www.uitmetkorting.nl/informatie/glutenvrij-dagje-uit/

Hopelijk hebben jullie hier ook wat aan!

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #97 Gepost op: juni 20, 2013, 11:41:03 »
 :wow: :touwsp2: Wat een goed initiatief!  :duimop: Dank voor het melden!
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #98 Gepost op: juni 20, 2013, 12:33:00 »
 :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

petraw

• Gold Member
« Reactie #99 Gepost op: juni 20, 2013, 16:32:33 »
ik kan niet wachten om ergens naar toe te gaan met onze dochter :duimop:

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #100 Gepost op: juni 21, 2013, 22:44:04 »
 :duimop:
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #101 Gepost op: juni 30, 2013, 11:04:02 »
mega pret lievelde een echte aanrader!

zijn zeer goed op de hoogte en welwillend!
prijzen erg redelijk en super plek om naar hartelust te spelen!

LauraV

• Sr. Member
Re: leuke uitjes
« Reactie #102 Gepost op: mei 18, 2014, 23:08:59 »
Hoe zit dat trouwens met de burgers van de Mac, gaan die ook met andere dingen op de plaat? En zou er dexttrose ofzo in zitten.
De frietjes zijn goed bevallen de burger zou de volgend stap zijn maar Martijn is erg gevoelig.
Anders mail ik de Mac even maar ja als iemand van jullie het al weet  :?

Beetje een oude post, maar zelf heel lang bij de mac gewerkt, weet een beetje (ahum) hoe het werkt daar.

De burgers zelf zijn van puur rundvlees, de ketchup is heinz (zelfde recept als de flessen in de winkel), de mosterd weet ik niet zeker. Uitjes zijn puur, augurken zit ook geen zoetstof in. Ingredienten van het kruidenmengsel is peper en zout. De vleesspatel wordt inderdaad ook bij het brood gebruikt, maar ik denk dat als je de manager even vraagt of ze die willen schoonmaken voordat ze hem gebruiken voor jouw hamburger (net zoals het gebruik van een nieuwe placemat op het dienblaadje in de keuken) met uitleg dat je er ziek van kunt worden, moet het geen probleem zijn. Verder mag je in principe niet met de vleesspatel aan eht brood zitten, maar laat je de hamburger er met een tang vanaf glijden en erop 'vallen'.

Er is natuurlijk altijd kans op kruisbesmetting, maar ik heb geleerd (geef toe, dat is al heel wat jaren geleden) dat je bij een bestelling zonder brood, je moet zorgen dat alles schoon is. Dus schone spatel, schoon traytje, schoon papiertje en niet het bovenste doosje gebruik waar je het inpakt. Niet dressen op de dresstafel, maar aan de grill (zit grofweg een anderhalve meter tussen). Maar dit laatste geldt dan weer niet voor alle macs. Vrees dat degene die mij ooit getraind heeft iemand in de omgeving had met een glutenprobleem. Voor mcdonald's geldt over het algemeen: vraag de manager en vraag gewoon wat je nodig hebt. Ze doen het, dit is namelijk altijd mogelijk. Als ze een ding niet willen, is het gasten die ziek worden en niet meer terugkomen. Wat je met iets grotere honger nog zou kunnen bestellen: een quarterpounder zonder brood. is wat meer vlees, maar verder exact dezelfde ingrediŽnten als een cheeseburger. Als je de kaas verdacht vind: doe je hem zonder. Krijg je vlees, mosterd, ketchup, ui (vers) en augurkjes.

Friet kan uiteraard (aparte olie), alle salsades, maar dan de ceasar salade zonder kip (die wordt pas op het laatste moment toegevoegd, kan misschien iemand eens mailen of die eventueel vervangen kan worden voor een rundvleesburgertje?) Dressings zijn volgens de site ook glutenvrij. Uiteraard ook nog de drankjes (behalve milkshake chocolade), ijsjes (uitzondering van Flurry Kitkat/ stroopwafelen het ijshoorntje). Als je nog meer McD vragen hebt: ask me! :D

Overigens voor de heel gevoeligen: ze houden de 'normale' norm aan. Dextrose en andere vormen van zoetstof gemaakt uit tarwe tellen bij hun niet mee.