Auteur Topic: Ups & Downs?  (gelezen 13546 keer)

Charlottie

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ups & Downs?
« Reactie #15 Gepost op: september 13, 2008, 11:22:20 »
Citaat
het is moeilijk bij mij heeft het ook even geduurd voordat het beterder werd ik ben nu nog vaak duizelig en heb een hele lage bloeddruk.

Ja ik heb ook een lage bloeddruk en dat is waarschijnlijk de oorzaak van mijn duizeligheid. Wat doe jij ertegen? Ik neem wel pilletjes maar ik heb niet echt de indruk dat ze echt hun werk doen...
Ik probeer ook zo veel mogelijk zout te eten en water te drinken.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #16 Gepost op: september 13, 2008, 22:32:35 »
Ik had ook altijd een lage broeddruk en in het begin van het dieet zeker, maar nu ik meer dan een jaar bezig ben gaat het eigenlijk wel erg goed. Sta niet meer te duizelen. Alleen bij sommige trappen heb ik er nog last van.
Zout hoef je dan meestal niet te zuinig mee te zijn en veel drinken is altijd goed.  :)
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

joan

• Full Member
« Reactie #17 Gepost op: november 21, 2008, 11:25:54 »
 :leuk

het volgen van het dieet en verbetering kan nog wel een tijdje duren

ik ben ook nog niet zo lang bezig maar wat ik om mij heen lees is toch dat je rekening moet houden dat je nog wel een tijdje onderweg zult zijn het gaat helaas heel langzaam.

heel langzaam zul je ook merken dat je je beter begint te voelen de duizelingen wat minder worden ik had dit ook en heb het nog af en toe en mijn darmen protesteren soms ook nog heftig zonder dieet foutje

ik ben dan ook nog maar kort bezig maar mijn darmen zijn wel jaren aan de boosdoeners blootgesteld.

wens je heel veel succes en moed om je beter te gaan voelen

liefs van Joan :kus
coeliakie geconstateerd sinds 25 september 2008
Hla DQ 8   Lactose gevoeligheid
allergie voor noten, kiwi, aarbei,tomaat,

daphne 123

• Jr. Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2009, 12:01:46 »
hoi charlotte,

fijn dat je hier een bericht over hebt gemaakt, want ik wou net het zelfde doen.
ik ben nu ongeveereen maand op dieet, en ik moet zeggen het gaat al een stukje beter ( kwa energie, want eerst kon ik echt helemaal niks meer, was erg ziek, had al 8 maanden 38 graden, kon niet meer stage lopen, wandelen enz, en was super moe, lag bijna de hele dag in bed. na veel onderzoeken zijn ze er ook achter gekomen dat ik gluten en lactose intolerantie had)
kan nou gelukkig al weer lekker ongeveer 1,2 a een 1 wandelen en slaap veel minder, niet meer de heledag.
maar ik heb nu ook nog erg veel ups en downs, zo als gisteren en vandaag, ben ik erg moe en heb veel last van mijn darmen ( stoelgangproblemen, diaree enz), en hoofdpijn.
ik vroeg me ook af of dat normaal was, want elke keer als ik die klachten krijg ben ik bang dat ik weer iets verkeerd gegeten had, maar dat was niet altijd het geval ( soms wel)
want ik zou graag weer aan de gang willen met stage lopen enz.

ik ben nu heel blij om te horen dat het heel normaal is om ups en downs te hebben, dat stelt me teminste gerust.
de diatist heeft mij jammer genoeg ook niet zo veel informatie gegeven, ( maar moet er volgende week woensdag weer naar toe) dus ben benieuwt welke informatie en tips ik dan krijg.

maar weet iemand misschien presies hoe lang het ongeveer duurt als je iets verkeert gegeten hebt ( met bevoorbeeld waar sporen ven gluten in zaten) hoe lang de klachten aanhouden, en voordat het weer minder wordt?
want soms kan het bij mij wel 3 a 4 dagen duren voordat ik weer een beetje herstelt van mijn foutje ben.
Hebben jullie dat ook?

groetjes; Daphnè

gerrysmit

• Full Member
« Reactie #19 Gepost op: januari 10, 2009, 16:42:17 »
Hoi Charlotte en Daphne,

Onze dochter 19 is ook sinds eind oktober 2008 gv en ook bij haar houd de buikpijn nog steeds aan soms heeft ze een dagje dat het iets beter gaat maar over het algemeen is het nog steeds tobben pijn, misselijk, moe enz. ook de ups en downs die daar mee gepaard gaan zijn hier bekend.
Ook is zij sinds een week of 2,5 begonnen met lactose beperkt en tarwezetmeel laat ze ook bijna altijd staan niet omdat ze het niet mag hebben maar gwoon om haar darmen zo snel mogelijk weer te laten genezen en dan gaat ze kijken wat er gebeurd als ze die dingen weer langzaam probeert toe te voegen.

Daphne wat betrefd het foutje in het dieet hoe lang dat kan duren voor je weer beetje daar over heen bent, ik heb begrepen op dit forum dat het voor veel mensen verschillend is en ook de klachten zijn verschillend, onze dochter heeft net als jou dan er idd 3 a 4 dagen flink last van en veel buikpijn.

Groetjes Gerry
Dochter 19 sinds 28 oktober 2008 definitief coeliakie vastgesteld marsh 2/3

daphne 123

• Jr. Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: januari 10, 2009, 20:16:39 »
hoi gerrysmit,

heel erg bedankt voor de informatie, kan ik weer wat mee.
hè wel vervelend dat het gewoon zo lang duurt zeg. maar ja, niks aan te doen, dan weet ik dat ik gewoon nog geduld moet hebben, voordat het echt helemaal 100 procent goed gaat.

kan u dochter nu wel al wat meer doen? ( zoals naar school gaan , of wandelen enz) ?

groetjes; daphnè

gerrysmit

• Full Member
« Reactie #21 Gepost op: januari 10, 2009, 23:33:49 »
hoi Daphne ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd kijk maar even.
maar op je vraag (zeg trouwens maar je tegen mij hoor) of ze al wat meer kan doen moet ik zeggen nog niet zo heel veel. Naar school gaan ze probeert zoveel mogelijk belangrijke lessen te volgen maar gaat met moeite, wandelen gaat ook niet echt de ene dag iets beter als de ander maar echt maar kleine stukjes. Voor school moet ze stage lopen ze zit op paardenhouderij dus ze moet met paarden werken dat is opzich al zwaar dat lukt haar echt niet.
maar ik heb je haar mail adres gestuurd via persoonlijk bericht misschien dat jullie wat aan elkaar hebben ik weet niet hoe jong jij bent maar mijn dochter is 19 en harstikke lief ;)
en ze weet ervan dat ik je haar mail adres heb gegeven. misschien wil charlotte ook wel met jullie meekletsen maar dat moet ze dan zelf aangeven. Want ook zij heeft het er best moeilijk mee dat het allemaal best lang duurt
en wil ook graag weer zo normaal mogelijk leven, en weer stage kunnen lopen enz. Misschien dat jullie elkaar kunnen steunen omdat jullie hetzelfde doormaken.

groetjes Gerry
Dochter 19 sinds 28 oktober 2008 definitief coeliakie vastgesteld marsh 2/3

Charlottie

• Newbie
  • *
« Reactie #22 Gepost op: februari 09, 2009, 13:16:24 »
Hoi iedereen,

Ik ben nu ondertussen 8 maand op glutenvrij dieet en het zit nog altijd niet goed. Ik ben dan bijvoorbeeld een week (maximum) wat beter, en dan krijg ik wéér een terugval: misselijk, geen honger, soms hoofdpijn, maagpijn, buikpijn, warm en koud, ...

Het vervelende is dat dit maar blijft terugkomen. Dan ben ik even wat beter en dan gaat het weer fout.
Is dit nog steeds de coeliakie en is dit normaal? Ik probeer echt zo goed mogelijk om glutenvrij te eten. Ik let echt op elke kruimeltje en toch betert het zo slecht.

Hopelijk kunnen jullie me wat goede raad geven... :)

Lirio

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: februari 09, 2009, 13:17:50 »
De enige goede raad die ik je kan geven is blijven volhouden, het word echt beter...geduld...geduld...geduld.
Heb ik ook niet, dus heb ook iedere keer nog flink de balen ervan.
Ben ook al weer aan het kwakkelen...blegh...  :duimomlaag:
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Marrianne

• Gold Member
  • 'k hoop veel op te steken!!!
« Reactie #24 Gepost op: februari 09, 2009, 13:22:19 »
Ik heb niet alles teruggelezen, dus misschien is deze vraag je al gesteld: eet je ook al tarwezetmeel vrij?
Misschien is het ook verstandig om een tijdje lactosevrij te gaan eten, de eiwitten lijken nl. op elkaar en het kan zo zijn dat je lichaam ook op die eiwitten reageert.
Houdt je ook een dagboekje bij met wat je eet en wanneer je klachten krijgt, wie weet zie je na een tijdje een verband in voedingsmiddelen en klachten.

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

Cath

• Jr. Member
  • **
« Reactie #25 Gepost op: februari 09, 2009, 13:29:12 »
Na, even denken, een jaar en twee maanden dieet merk ik vooral dat mijn darmen overal steeds gevoeliger op reageren. Minder moe, minder snel ziek, nou nee, maar mijn darmen zien er inmiddels volgens de mld arts al veel beter uit. Zijn idee erover is, dat het vaak voorkomt dat je naarmate je darmen genezen je merkt dat je heel voorzichtig moet zijn met veel voedingsmiddelen. Een eetdagboekje bijhouden is idd een goed idee, zo kun je kijken of er een link is tussen je ziek voelen en bepaald voedsel. Maar leuk is anders, dat ben ik met iedereen eens, het zou zo fijn zijn als je je na een paar maanden een Ander Mens zou voelen ;-))
Coeliakie vastgesteld in Dec. 2007

Jannies

• Sr. Member
« Reactie #26 Gepost op: februari 09, 2009, 14:57:51 »
Hoi Charlottie,

Allereerst, vervelend dat je nog zo veel ups en downs heb. Echter ik ben het er mee eens dat je geduld moet hebben. Echt zo heel lang ben je nog niet bezig en je darmen beginnen zich nu pas te herstellen. Dan klopt het dat je gevoelig op vetten en lactose etc kan reageren. Je kan proberen deze dingen te vermijden, maar dan wordt het misschien weer extra moeilijk deze te introduceren als je de 'moeilijke' periodes voorbij bent. Met als gevolg dat je altijd lactose vrij of tarwezetmeel vrij gaat, terwijl dit helemaal niet hoeft. Het is normaal wat je voelt...helaas. Je kan zeker een dagboekje bij houden, maar ik denk dat het op dit moment te vroeg is om daar conclusies uit te trekken en je zelf dingen uiteindelijk te gaan onthouden die helemaal niet nodig zijn....

Succes nog!
Coeliake geconstateerd toen ik 1 jaar was. Vanaf toen altijd glutenvrij. Sinds een jaar aan het modderen met dokter die IBS denkt, maar niet gediagnosticeerd. Suikervrij dieet helpt enigszins, maar niet altijd.

Daantjek

• Jr. Member
  • **
Re:Ups & Downs?
« Reactie #27 Gepost op: juli 18, 2009, 15:14:32 »
na ongeveer 2 jaar heb ik bijna geen downs meer gehad, daarvoor wel veel: dus herkenbaar.

Succes en sterkte met doorzetten!