Auteur Topic: infobrieven voor school  (gelezen 16998 keer)

beefje

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re:infobrieven voor school
« Reactie #45 Gepost op: april 22, 2011, 20:09:08 »
ok, thanks alvast
ik hou het in de gaten
mama van Tiegan (27/01/2009). Getest op 03/02/11 op een algeheel bloedbeeld in schemerzone voor glutenintolerantie. Meer uitgebreide testing op 08/04/11 met verhogingen op meerdere onderdelen. Biopsie op 17/06/11, 13/07/2011 officiele diagnose coeliakie marsh 3a

Sim

• Full Member
Re:infobrieven voor school
« Reactie #46 Gepost op: april 23, 2011, 18:45:09 »
Ik heb de brief van Tom gelezen. Maar ik vind het verwarrend, sorry. Coeliakie is er niet in verschillende degradaties. Je mag gluten of geen gluten en 80% van de supermarkt wat een " gewoon" kind met coeliakie zou mogen eten is echt niet waar. De een is wel iets meer gevoelig voor tarwezetmeel dan de ander. Ik vind dat je zo verwarring schept door het zo te schrijven. Sorry.
Mama van Guusje (2007), zij heeft coeliakie. Op dieet sinds 1 augustus 2009. Mama van Jetske (2011) heeft DQ2.

MiriamH

• Newbie
  • *
Re: infobrieven voor school
« Reactie #47 Gepost op: november 07, 2018, 15:04:11 »
Ik ben nieuw hier en ben zo benieuwd naar jouw brief! We weten sinds kort dat mijn twee zoontjes (1,5 en bijna 4) coeliakie hebben.
Hoe/waar kan ik die brief vinden? Aan de reacties te lezen is hij veelbelovend! :-)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #48 Gepost op: november 07, 2018, 17:03:41 »
Oei, wat spannend! En dan nog wel twee kids met coeliakie!

De brief uit 2008 zal niet meer zo actueel zijn... het is al een oude post (als je een pm = personal mail stuurt, kun je het vragen aan degene die de brief maakte, klik dan op de naam van Myrquin).

En misschien heb je hier iets aan, van de coeliakievereniging: https://www.glutenvrij.nl/een_glutenvrij_dieet_wat_nu/kinderopvang_en_school (al kan ik niet zien of er een betaalmuur is)

Hier staan leuke tips: https://ikbenglutenvrij.nl/wij-gaan-weer-glutenvrij-naar-school/

Welkom hier en veel succes met het dieet!
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

MiriamH

• Newbie
  • *
« Reactie #49 Gepost op: november 11, 2018, 19:28:17 »
Dankjewel voor je reactie!