Auteur Topic: infobrieven voor school  (gelezen 18533 keer)

Liz

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: infobrieven voor school
« Reactie #15 Gepost op: augustus 08, 2008, 11:41:23 »
duidelijke brieven
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.

poekje

• Full Member
« Reactie #16 Gepost op: augustus 08, 2008, 11:50:52 »
Ik zou denk ik ook de brief voor de juf iets minder technisch schrijven. Ik ben zelf coeliakiepatiënt en juf en nog steeds snappen een aantal collega's niet hoe het in elkaar zit. Onlangs nog vroeg een collega of ik ook een gevulde koek wilde. (zucht), "nee, die mag ik niet". Haar antwoord: "nog steeds niet"? Zo van, na drie jaar is het toch wel een keertje over. En dat terwijl ik regelmatig heb uitgelegd hoe het zit. Zelfs na de brieven (die er overigens goed uitzien) moet je mensen er regelmatig aan blijven herinneren. In de brief voor de juf staat trouwens twee keer 'versierd'. Zei de juf die op spelling en grammatica let....  ;)

Lirio

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: augustus 08, 2008, 12:07:26 »
Ik zou denk ik ook de brief voor de juf iets minder technisch schrijven. Ik ben zelf coeliakiepatiënt en juf en nog steeds snappen een aantal collega's niet hoe het in elkaar zit. Onlangs nog vroeg een collega of ik ook een gevulde koek wilde. (zucht), "nee, die mag ik niet". Haar antwoord: "nog steeds niet"? Zo van, na drie jaar is het toch wel een keertje over. En dat terwijl ik regelmatig heb uitgelegd hoe het zit. Zelfs na de brieven (die er overigens goed uitzien) moet je mensen er regelmatig aan blijven herinneren. In de brief voor de juf staat trouwens twee keer 'versierd'. Zei de juf die op spelling en grammatica let....  ;)
Ja dat is voor mij ook een bekend fenomeen.
laatst zei iemand nog heel stellig tegen me: Jij mag ook geen aardappel.
Uhmm.....
 :D
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Myrquin

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: augustus 08, 2008, 13:27:18 »
Oké bedankt weer dames, weer wat dingen waar ik wat mee kan.
Ik vind ze ook al wat technisch, maar het zijn samenvoegsels van andere lappen tekst en brieven en ik vind het altijd erg moeilijk wat ik eruit moet halen en hoe.
Ik ga het weer bekijken...
Moeder van Q(08-01-01), M(23-08-02)en K(23-07-2009). Sinds november 2007 bekend dat M coeliakie heeft. K heeft ook het gen en doet mee met het prevent CD onderzoek.

Rain

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: augustus 08, 2008, 14:50:35 »
Oké bedankt weer dames, weer wat dingen waar ik wat mee kan.
Ik vind ze ook al wat technisch, maar het zijn samenvoegsels van andere lappen tekst en brieven en ik vind het altijd erg moeilijk wat ik eruit moet halen en hoe.
Ik ga het weer bekijken...

Misschien kun je het herschrijven ofzo? of iemand die daar goed in is. Ik denk dat als het te ingewikkelt overkomt iemand al snel denkt dat het veel zwaarder en moeilijker is dan het eigenlijk is.. gv deet is lastig maar niet het eind van de wereld ofzo, je kan eigenlijk alles gewoon doen. Met een klein beetje aandacht en overleg is er niets aan de hand op school.
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

Jorick91

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik ben Jorick Nijenhuis en ben 3 jaar
Re:infobrieven voor school
« Reactie #20 Gepost op: augustus 27, 2009, 13:42:36 »
Hallo
Ik ben de moeder van Jorick en hij heeft ook coeliakie .Nu gaat hij pas naar school en ik las je stukje over brieven voor school. Deze kan ik helaas niet openen. Zou het een probleem zijn dus brieven aan mij door te sturen. Via email.Mijn adres is
mcnijenhuis@home.nl. Als het lukt alvast bedankt.
Groeten Monique
Jorick Nijenhuis

bloemel

• Jr. Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: augustus 30, 2009, 18:07:19 »
ik kan ze niet openen?

lizet

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: augustus 30, 2009, 18:43:36 »
de brieven van Myrquin.
Ik heb t even voor je geprobeerd, maar bij mij geeft ie ook aan dat de webpagina niet te vinden is.
Ik kan je helaas niet helpen!

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2009, 18:56:30 »
Het beste kunnen jullie even een pb aan Myrquin sturen. zij heeft ze vast nog wel.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #24 Gepost op: augustus 30, 2009, 21:03:34 »
Tine heeft ook een brief die ze op de school van Tom heeft gebruikt:
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

marijkek

• Full Member
  • alles komt goed!
« Reactie #25 Gepost op: augustus 31, 2009, 21:21:52 »
Hoi!

Ik heb afgelopen schooljaar een voorbeeldbrief van internet geplukt, deze aangepast en het samen met de folder van het NCV uitgedeeld. Ik heb daar heel veel enthousiaste reacties op gekregen. Zowel van de leerkrachten als van de ouders. Die folders zijn gratis op te vragen als je lid bent van het NCV. De juffen hebben ook een exemplaar aan de oudercommissie gegeven ( die doen altijd de extra activiteiten bijv. sinterklaas, kerst, pasen, schoolfeest.) Er is echt heel goed rekening mee gehouden moet ik zeggen, ook met feestjes.
Volgende week begint bij ons de school weer en gaat Isa naar groep 3. Met dezelfde kinderen als vorig jaar. Dit jaar wordt de klas echter samengevoegd met groep 4, die zijn nog niet geinformeerd. Ik ga dus weer folders bestellen en mijn brief uitprinten. Het gedichtje uit de brief van Tom vind ik echt helemaal leuk! dus die ga ik ook gebruiken voor de klasgenootjes: groep 3 en 4 kunnen tenslotte zelf ook al lezen. Isa is ook in de eerste week van het schooljaar jarig, dus het gedichtje maak ik vast aan de traktatie.
Dank je wel voor het leuke gedichtje met nieuwe inspiratie!

groetjes, Marijke
moeder van Isa (10-09-2003) en Mila (08-12-2004). Sinds maart 2009 is Isa glutenvrij. Bloedwaarde febr. 09: 49 en in juni 10. Volgende bloedwaarde prikken in juni 2010

floor

• Newbie
  • *
  • Een top forum !
« Reactie #26 Gepost op: september 06, 2009, 13:33:31 »
Hoi,
Ben wat inspiratie aan het zoeken voor een brief voor school, kan ze niet openen via het forum, kun je ze naar mijn emailadres sturen; wub.coen@12move.nl
Alvast super bedankt!!!!
Floor

ronenmariska

• Jr. Member
  • **
« Reactie #27 Gepost op: september 07, 2009, 09:20:57 »
Onze dochter word 12 oktober 4 jaar dus ben op zoek naar een brief voor juffen(op school en de NSO) en ouders. Ik kan je brieven niet openen. Jammer.
Mariska, moeder van Tess(12-10-2005). Bij Tess is 13 april 2007 coeliakie
vast gesteld d.m.v. darmbiopsie.

linda@

• Jr. Member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: september 07, 2009, 11:33:15 »
Beste ouders en/of verzorgers,

Onze dochter Louise zit bij uw kind in de groep en Louise heeft sinds kort Coeliakie (seuliakie), dit betekent dat zij geen gluten meer mag eten (glutenintolerantie), zij wordt hier ziek van.
Zolang zij geen gluten binnen krijgt gaat het goed met haar.
Gluten zitten in best veel dingen, de meest voorkomende ingrediënten die wijzen op de aanwezigheid van gluten zijn:
•   Tarwemeel
•   Gerst
•   Spelt en kamut(graansoorten)
•   Rogge
•   Haver
•   Tarwebloem               
•   Paneermeel
•   Tarwe
Dit betekent dat Louise geen gewone koekjes, brood, pannenkoeken, pasta, macaroni, snacks als frikadellen en kroketten e.d. mag eten. Ook geen patat die gebakken is in vet waar kroketten e.d. ingezeten hebben.
De glutenvrije producten moeten gescheiden blijven van de producten met gluten om zo besmetting te voorkomen.
Ook in sommige snoepjes zitten gluten verwerkt.
Het zou fijn zijn voor Louise als er met traktatie van verjaardag e.d. rekening mee gehouden kan worden.
Voor diegene met een computer op www.livaad.nl ( ga dan naar livaad on-line) zijn allemaal producten te vinden die glutenvrij zijn. Meer info over coeliakie is te vinden op www.glutenvrij.nl .
Voor vragen kunnen jullie altijd contact met ons opnemen,
 telefoonnummer:  

Alvast bedankt
Sander en Linda ( ouders van Louise)

Hier zijn een paar voorbeelden wat Louise allemaal mag:
•    Naturel chips,  Popcorn
•   Cheese Union, Ringlings (lays)
•   Cheetos chipito, spinners zoete paprika, bigfoots cheese
•   Biggetjes, Zoomix, Apekoppen, Farmmix
•   M&M’s (naturel, pinda)   
•   Fruitella, Lange Jan ( van Melle)
•   Goudbeertjes, starmix, fruitgommix ( haribo)
•   Spetterpret, toversleutels, snoepmix crazy, fun mix, mixed funrolls (red band)
•   Bros, snickers, nuts
•   Spekken ( frisia, hoepmann, hopla)
coeliakie sinds 1976 dochter louise (mei 2001) sinds jan` 08  coeliakie marsh 1

jikke

• Full Member
« Reactie #29 Gepost op: september 07, 2009, 23:27:12 »
misschien goed om erbij te vermelden dat het merk van het snoep ook een rol speelt. Merk dat dat hier veel verwarring op levert.
coeliakie sinds 1977 (toen 3 jaar). weet dus niet beter. 2 kids zonder coeliakie