Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 26, 2013, 06:38:51
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Coeliakie bij volwassenen
| | |-+  Het allemaal even zat....
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] Omlaag Print
Auteur Topic: Het allemaal even zat....  (gelezen 7668 keer)
Noor
Prinses
Gold Member

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #60 Gepost op: september 09, 2008, 20:08:51 »

Ik lees dit draadje nu pas, wat vervelend allemaal. Hoop dat je bij jacobs duidelijkheid hebt gekregen

2004: coeliakie marsh 1, goede respons op gv.
2004: lactose-intolerantie
2005: sec. opinion in de VU: diagnose coeliakie, bijzonder gentype, weinig voorkomende variant
Annemiek80
Sr. Member

« Antwoord #61 Gepost op: september 10, 2008, 21:43:25 »

Ik ben inderdaad vorige week bij dr J. (in de VU) geweest, en kwam met een stapel papieren van hier tot Tokio naar buiten. Opnieuw bloedonderzoek, de hele reutemeteut incl de antistoffen (die ook 2 maanden geleden waren geprikt) en genonderzoek, een dexascan, afspraak bij de diëtiste en opnieuw een bioptie.

t Komt er op neer zoals Jacobs zei dat hij vanaf een nulpunt wil beginnen onafhankelijk van de uitslagen uit het andere ziekenhuis.
Jammergenoeg moeten de biopties dus ook over. Met deze biopties wordt er speciaal naar de T-cellen gekeken, voor zover Jacobs uitlegde worden er meer biopties genomen dan bij een normale gastro, en worden ze direct met en speciale kleuring bewerkt voor de T-cellen. Dit kan echter alleen op woensdag en de komende tijd zat het vol. De rest van de dingen (bloedonderzoek + scan) kon vorige week direct.

Ofwel half oktober heb ik een afspraak met de dietiste om nogmaals mijn dieet na te pluizen. De week erna heb ik de gastro en eind oktober weer een afspraak met Jacobs om de uitslagen te bespreken en over hoe verder.

Ja enerzijds maak ik me natuurlijk wel wat zorgen, anderzijds heb ik het ook wel in de ijskast kunnen zetten, ik kan toch niet anders dan wachten tot eind oktober. Op mijn werk (mijn baas/bazen) hebben ze wel 'heel lief' gereageerd na mijn emo uitbarsting vorige week maandag.

juni 2006: coeliakie marsh IV
Aug 2008: nog steeds forse darmschade ondanks lage antistoffen
HLA DQ2 en HLA DQ8 positief
Lirio
Gold Member

« Antwoord #62 Gepost op: september 10, 2008, 21:45:16 »

Het klinkt wel heel erg goed allemaal Annemiek.
En ik vind het wel goed dat hij weer met een nulmeting begint, want dan kan hij ook goed je vooruitgang in de gaten houden.
Ik denk dat je een goede aan hem hebt!
Wel jammer van de biopten, maar goed wat moet dat moet....
 :/

19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"
Annemiek80
Sr. Member

« Antwoord #63 Gepost op: september 10, 2008, 21:45:41 »

Gastroscopie gaat trouwens onder een roesje, dat is zeker normaal bij de VU of anders normaal bij deze biopties, hij begon er nl zelf over, heb nergens om gevraagd, maar vind het wel fijn op zich.

juni 2006: coeliakie marsh IV
Aug 2008: nog steeds forse darmschade ondanks lage antistoffen
HLA DQ2 en HLA DQ8 positief
Noor
Prinses
Gold Member

« Antwoord #64 Gepost op: september 10, 2008, 23:56:58 »

Ja dat is normaal bij VU, standaard procedure. Wel weer spannend zo voor je, maar mijn ervaring is dat ze bij de VU erg zorgvuldig zijn en bovendien vond ik ze daar persoonlijk klantvriendelijker dan hier in het oosten, maar dat is leuke bijkomstigheid natuurlijk.
Nah je bent wel nuchter, maar het is knap dat je het even kunt bevriezen.

2004: coeliakie marsh 1, goede respons op gv.
2004: lactose-intolerantie
2005: sec. opinion in de VU: diagnose coeliakie, bijzonder gentype, weinig voorkomende variant
Bontelli
Gold Member

« Antwoord #65 Gepost op: september 10, 2008, 23:59:23 »

Gastroscopie gaat trouwens onder een roesje, dat is zeker normaal bij de VU of anders normaal bij deze biopties, hij begon er nl zelf over, heb nergens om gevraagd, maar vind het wel fijn op zich.
Op welk termijn krijg je de uitslag?

Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje
Liz
Gold Member

« Antwoord #66 Gepost op: september 11, 2008, 11:19:59 »

fijn dat je goed begeleid wordt, sterkte met alles

Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.
koeke
Gold Member

Leve het leven!

« Antwoord #67 Gepost op: september 11, 2008, 12:36:11 »

Fijn dat alles nu zo goed onderzocht wordt Annemiek. Klinkt goed, die nulmeting. Sterkte komende tijd met onderzoeken en wachten.

gv sinds 12 juni 2008
Lief_29
Gold Member

« Antwoord #68 Gepost op: september 11, 2008, 23:02:03 »

Nou, toen ik in de VU de gastro kreeg, kwam er geen roesje bij kijken!  :O :/Maar de mijne was aangevraagd door de endocrinoloog, van een andere afdeling dus.
Hey, en ik heb een heel tevreden gevoel over de dietiste daar. Ben zeer tevreden.

Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 blij
koeke
Gold Member

Leve het leven!

« Antwoord #69 Gepost op: september 12, 2008, 11:26:54 »

Hey, en ik heb een heel tevreden gevoel over de dietiste daar. Ben zeer tevreden.
Behalve over het blauwe kaas verhaal dan  grijns grijns

gv sinds 12 juni 2008
ami
Gold Member

g.v eten , a way of living!

« Antwoord #70 Gepost op: september 12, 2008, 20:05:26 »

ze zijn idd erg lief in het V.U.
vind ik echt een opvallend iets.
en ik ben ook zeer tevreden over dietiste, neemt ook echt de tijd voor je.

succes met alles annemiek.
toch weer heel wat "opnieuw "beginnen.

en wat is dat met dat blauwe kaas verhaal ????

gr ami

coeliakie marsh1 sinds maart 2005.nu marsh 0. vanwege 1 jaar  candida dieet, eet ik nu nog met weinig suiker.
Bontelli
Gold Member

« Antwoord #71 Gepost op: september 12, 2008, 20:09:00 »

en wat is dat met dat blauwe kaas verhaal ????

gr ami
Dat is dit Ami.

Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje
ami
Gold Member

g.v eten , a way of living!

« Antwoord #72 Gepost op: september 12, 2008, 20:13:56 »

tnx niet verslaafde  knipoog

heb dit topic gemist was op dat moment ver weg in het geweldige amerika, en blauwe kaas lust ik niet dus bij thuiskomst niet meer gelezen.

en voor een zo'n klein foutje een dietiste niet meteen een verwijt geven. knipoog :lol2:
ze kunnen idd niet alles bijhouden.
ze is verder toppie

gr ami

coeliakie marsh1 sinds maart 2005.nu marsh 0. vanwege 1 jaar  candida dieet, eet ik nu nog met weinig suiker.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte