Auteur Topic: hartig taartje  (gelezen 3349 keer)

Annette

• Gast
hartig taartje
« Gepost op: juni 23, 2004, 20:05:31 »
Heerlijk hartig taartje.

150 gr gv bloem Schńr mix C
75 gr koude boter in stukjes
1-2 el koude melk

vulling:
6 zongedroogde tomaatjes
100 gr gesneden geitenkaas
1 el verse basilicum fijngesneden
10-15 ontpitte zwarte olijven in plakjes
1 el lenteuitjes, gesnipperd (alleen het witte deel)
2 eieren
halve kop room

Doe de bloem, snufje zout en boter in een keukenmachine en mix tot het een kruimelig geheel wordt. Voeg de melk toe en mix alles tot een samenhangend deeg. Neem het deeg uit de machine en leg het in een stuk huishoudfolie 30 min te rusten in de koelkast. VErwarm de oven n voor op 180 graden (gasstand 4).
Rol het deeg uit tot een dunne lap en bekleed de taartvorm ermee prik het deeg met een vork in en bak het 7 min in de oven. Leg wat zongedroogde tomaten op de bodem en dan de kaas, basilicum, olijven en lentui. Klop de eieren los, voeg room en zout en versgemalen zwarte peper toe, schep het mengsel op de vulling in het taartje en bak deze 15 min (of tot de vulling stevig is).

Het recept is voor 15 kleine taartjes (in muffinvorm) maar ik heb het deeg in 2 gedaan, 1 portie in een bakvorm van 16 cm, de andere helft in de vriezer voor een andere keer. De vulling heb ik in z'n geheel in de bakvorm van 16 cm gebruikt. Een andere creatieve vulling kan natuurlijk ook (bv, gerookte zalmsnippers, brie-bieslook, feta-ui, paprika....enz)

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re:hartig taartje
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2004, 21:48:03 »
Het lijkt me heel lekker Annette en ik zal het zeker gaan proberen !  :D
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

CÚleste

• Jr. Member
  • Place Personal Text Here
Re: hartig taartje
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2005, 15:21:04 »
ik wil deze taart proberen. Kun je zowel roomboter of margarine gebruiken? Wat is het verschil?

AnitaR

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • kijk eens op mijn web-site
    • www.anitaroeland.nl
Re: hartig taartje
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2005, 15:27:30 »
dat kan !  :D
GROETJES ANITA
Moeder van Maurice ( 11 ) hij heeft Coeliakie  en is  nu 9  jaar op gv en tv dieet.

Zelf gv sinds 1 september 2007 , voor 1 jaar dan glutenbelasting en een biopt in 2009