Auteur Topic: Giga dip  (gelezen 43567 keer)

Jannies

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giga dip
« Reactie #120 Gepost op: juli 15, 2008, 12:51:35 »
ook doelde ik meer op gecontroleerd op bacterieen die blijkbaar marsch 1 ook kunnen veroorzaken. Als die zijn uitgesloten kon je er van uit gaan dat je wel coeliakie hebt. Als dat niet is uitgesloten kan het zijn dat het daardoor komt en kan je misschien wel gluten eten. Maar dietist lijkt mij ook niet de gene die dat kan besluiten.
Succes met dit alles hoor!
Coeliake geconstateerd toen ik 1 jaar was. Vanaf toen altijd glutenvrij. Sinds een jaar aan het modderen met dokter die IBS denkt, maar niet gediagnosticeerd. Suikervrij dieet helpt enigszins, maar niet altijd.

gothicbutterfly

• Jr. Member
  • **
« Reactie #121 Gepost op: juli 21, 2008, 13:26:05 »
Even een update:D

Ik eet nu bijna 2 weken weer volledig glutenvol en moet zeggen dat ik me beter voel dan toen ik gv at. Heb maar 1 dag buikpijn gehad, mijn wc aanvallen zijn weg - sterker nog, m'n ontlasting is weer zo goed als helemaal normaal  :jump:

Het lukt me nog niet om 6x per dag te eten, maar heb weer trek in eten als ik eet en eet ook weer met plezier en daar ben ik al heel erg blij mee.
Volgende week dinsdag moet ik weer naar de dietiste en ben benieuwd wat zij gaat zeggen. Ook wil ik met de arts nog ff overleggen of het nodig is om die verdere (bloed)testen te doen.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de steun en lieve berichtjes die ik van jullie gekregen heb. Heeft me heel erg goed gedaan.

groetjes, Astrid
Na het vaststellen van March 1 onder begeleiding van de dietiste weer glutenvol gaan eten. Dit is goed gegaan en kan nu dus glutenvol blijven eten. Dietiste heeft dit eerst overlegt met de huisarts.

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #122 Gepost op: juli 21, 2008, 14:06:01 »
Mooi :duimomhoog: en ga zo door. ;)
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #123 Gepost op: juli 21, 2008, 14:16:18 »
 :duimomhoog: dit horen we graag
ben benieuwd hoe het verder gaat

koeke

• Sr. Member
  • Leve het leven!
« Reactie #124 Gepost op: juli 21, 2008, 14:26:19 »
Ik was heel benieuwd hoe het verder zou gaan met je, goed dus. Wat heerlijk voor je gothicbutterfly! Wat zul je blij zijn dat glutenvol eten goed gaat. Ook fijn dat je weer kunt eten met plezier. Dat is zo'n genot.

Benieuwd hoe het verder gaat en wat diëtiste en arts verder zeggen.   
gv sinds 12 juni 2008

AtelierBrigitte

• Gold Member
  • Vanaf 4 dec 2006 GV. Ik heb ook RA en Sjögren.
    • AtelierBrigitte
« Reactie #125 Gepost op: juli 21, 2008, 19:23:04 »
Fijn om te horen dat het de goede kant op gaat!! Volhouden zo :)

Bekijk mijn laatste werken op www.atelierbrigitte.nl of lees mee met mijn blog http://atelierbrigitte.blogspot.com

Liz

• Gold Member
« Reactie #126 Gepost op: juli 21, 2008, 20:03:53 »
fijn hoor dat het goed gaat, ben benieuwd hoe het verder gaat
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #127 Gepost op: juli 21, 2008, 22:21:02 »
Fijn dat je weinig last hebt. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

gothicbutterfly

• Jr. Member
  • **
« Reactie #128 Gepost op: juli 22, 2008, 10:54:57 »
Uiteraard blijf ik jullie op de hoogte houden van het wel en wee hier in huisje wel te vree (pfff ben beetje melig geloof ik  :x)
Na het vaststellen van March 1 onder begeleiding van de dietiste weer glutenvol gaan eten. Dit is goed gegaan en kan nu dus glutenvol blijven eten. Dietiste heeft dit eerst overlegt met de huisarts.

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #129 Gepost op: juli 22, 2008, 11:21:02 »
Uiteraard blijf ik jullie op de hoogte houden van het wel en wee hier in huisje wel te vree (pfff ben beetje melig geloof ik  :x)
dat is een positief bericht

Noor

• Prinses
  • Gold Member
« Reactie #130 Gepost op: juli 22, 2008, 16:09:47 »
Ik hoop dat het heel goed met je blijft gaan, super toch!!!! Ben jaloers op je!
2004: coeliakie marsh 1, goede respons op gv.
2004: lactose-intolerantie
2005: sec. opinion in de VU: diagnose coeliakie, bijzonder gentype, weinig voorkomende variant