Auteur Topic: Het W.K.Z. Forum broodje. (Fish versie)  (gelezen 51674 keer)

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het W.K.Z. Forum broodje. (Fish versie)
« Reactie #150 Gepost op: december 18, 2008, 09:38:37 »
Ik gebruik een laag dessertschaaltje, denk dat je ook wel een klein tapasbakje kan gebruiken, die zijn meestal ook laag. Of een schoteltje wat iets dieper is.
Heel veel water hoeft er ook weer niet in namelijk.
Of zo'n klein dingetje waar je je theezakje in kan zetten...geen idee hoe dat heet.
Zou je er desnoods 2 van kunnen gebruiken.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #151 Gepost op: december 18, 2008, 12:13:38 »
Ja, ben benieuwd bij jou! Ga volgende keer wel weer mn draaiplateau erin zetten want anders wordt het brood maar aan 1 kant bruin. Maar wel het blik op een rooster dat scheelt al veel volgens mij. Heetf iemand nog tips voor een laag (maar dan ook echt best laag, moet onder rooster passen in mn kleine oven, als er dan nog water in kan  :?) ovenvast schaaltje waar water in kan?

Een (metalen)schroefdeksel van
een glazen pot zou ook kunnen. 
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

ing

• Full Member
« Reactie #152 Gepost op: december 18, 2008, 13:00:25 »
Ik gebruik een laag dessertschaaltje, denk dat je ook wel een klein tapasbakje kan gebruiken, die zijn meestal ook laag. Of een schoteltje wat iets dieper is.
Heel veel water hoeft er ook weer niet in namelijk.
Of zo'n klein dingetje waar je je theezakje in kan zetten...geen idee hoe dat heet.
Zou je er desnoods 2 van kunnen gebruiken.

Ja ik heb een laag schaaltje van Oil & Vinegar maar weet dus niet zo goed of die in de oven mag, durf het echt niet uit te proberen want straks is ie kapot, ook weer zonde. Lieske ook thnx voor jouw tip, ga zo even stad in kijken of ik iets vind!
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

Lirio

• Gold Member
« Reactie #153 Gepost op: december 18, 2008, 15:50:22 »
Ja ik heb een laag schaaltje van Oil & Vinegar maar weet dus niet zo goed of die in de oven mag, durf het echt niet uit te proberen want straks is ie kapot, ook weer zonde. Lieske ook thnx voor jouw tip, ga zo even stad in kijken of ik iets vind!
Volgens mij heb ik hetzelfde schaaltje wat jij hebt, komt ook van de oil en vinegar, is een dipschaaltje. Ik schat zo in dat het wel kan, want het is geglazuurd aardewerk.
Je komt er maar op 1 manier achter he :P
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.

Ink

• Gold Member
« Reactie #154 Gepost op: december 18, 2008, 16:42:03 »
hé, heb ik ook, zo'n klein groenig schaaltje.  Moet er tegen kunnen, is toch op hoge temperaturen in een oven gebakken?  Anders horen we 't wel...

ing

• Full Member
« Reactie #155 Gepost op: december 18, 2008, 22:55:19 »
De mijne is geel.. ;) volgens mij was ie voor tapas ofzo! Maar de diepvrieszakken en de dr oetker spray zijn in huis. Vandaag zoektocht naar schaaltjes voor broodjes gehad, niks gevonden :( Bij de Hema mag het allemaal niet in de oven. Lirio, die van jouw komen van de IKEA toch en die mogen toch wel in de oven? Dan maar weer bezoekje aan IKEA brengen.
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

Lirio

• Gold Member
« Reactie #156 Gepost op: december 20, 2008, 01:48:34 »
Die van mij van de ikea zijn de goedkoopste dessertschaaltjes die ze hebben bij ikea en die mogen volgens de bordjes en tekentjes niet in de oven. Maar ze gaan prima in de oven. Ze zijn van vrij dik glas, daarom durfde ik het wel aan.
Kijk even of je ergens voor een leuk prijsje aardewerken schaaltjes kan krijgen. Die kunnen vaker wel tegen de oven. Bij de Dille en Kamille hebben ze die bijvoorbeeld. 

ing

• Full Member
« Reactie #157 Gepost op: december 22, 2008, 20:49:25 »
Ohja goeie tip!

ing

• Full Member
« Reactie #158 Gepost op: januari 08, 2009, 22:46:15 »
Ik snap er echt helemaal niks meer van!

Dit brood wil de laatste paar keer niet meer rijzen :(

Heb het met kerst bij mn ouders gemaakt toen was ie echt perfect geworden. Nu weer 2x hier in Groningen gemaakt en 1e keer nog beetje gerezen maar nu net helemaal NIET. Heb een nieuw zakje gist gebruikt dus dat kan t niet zijn. Tis warm in de keuken, heb de melk verwarmt. Ik word er echt niet vrolijk van iedere x die tegenslagen. Dan morgen maar yoghurt eten...

Ink

• Gold Member
« Reactie #159 Gepost op: januari 08, 2009, 22:57:01 »
vervelend Ing!

Lirio

• Gold Member
« Reactie #160 Gepost op: januari 09, 2009, 10:40:53 »
Is er misschien iets met je oven???
Misschien een oventhermometer kopen en even controleren of hij wel warm genoeg word?
Of laat je het brood ergens anders rijzen?
Lastig hoor!

ing

• Full Member
« Reactie #161 Gepost op: januari 09, 2009, 15:06:44 »
Ik laat het brood buiten de oven rijzen. Heb nu net het brood van PapiCee in de oven staan en die ook gewoon buiten de oven laten rijzen en die rijst wel. Daarom vind ik het zo gek. Heb soms wel het idee dat de oven iets minder werkt maar m'n broden worden wel bruin enzo. Is het normaal dat een brood in de oven ook nog een beetje rijst?

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #162 Gepost op: januari 09, 2009, 15:33:22 »
Ik laat het brood buiten de oven rijzen. Heb nu net het brood van PapiCee in de oven staan en die ook gewoon buiten de oven laten rijzen en die rijst wel. Daarom vind ik het zo gek. Heb soms wel het idee dat de oven iets minder werkt maar m'n broden worden wel bruin enzo. Is het normaal dat een brood in de oven ook nog een beetje rijst?

Bij mij in ieder geval wel ,en als ik ""gewoon''brood bak ook.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.