Auteur Topic: Kaassaus (voor op de pasta)  (gelezen 11833 keer)

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
Kaassaus (voor op de pasta)
« Gepost op: juni 20, 2008, 20:01:06 »
Kaassaus

Ingrediënten:
2,5 dl crème fraîche
150 gram in plakken gesneden fontina kaas of andere lekkere smeltkaas (Parmezaanse kaas).
150 gram van het stuk geraspte Parmezaanse kaas, plus wat extra om er bij te serveren.
2 dooiers van grote eieren
Een klein bosje verse marjolein, oregano of tijmtopjes (alleen de blaadjes)
Extra vierge olijfolie
zout en peper

Bereiding:
Breng een pan met water aan de kook en doe daar een grote kom op die hitte kan verdragen.
Doe daar de crème fraîche, fontina of andere smeltkaas en een snufje zout en peper in de kom en laat de kazen langzaam smelten.  Klop de 2 eidooiers en de marjolein, of andere verse tuinkruiden naar keuze door de kaasmassa.
Giet de kaassaus over de pasta en groenten heen en eet smakelijk.

Vandaag gezien op tv: Jamie Oliver en uit mijn hoofd hier neergezet.
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

fish

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kaassaus (voor op de pasta)
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2008, 20:52:24 »
Bontelli, wat een vr.... lekkere saus lijkt me dit, ga ik zeker maken. Ben wel zo'n kaaskop  :D
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2008, 20:55:20 »
Heerlijk hé. Ik at vroeger altijd de kaassaus van AH, maar dit lijkt me lekker ook omdat je precies weet wat er in zit. Helaas is dit recept niet voor mij, vanwege de crème fraîche. :/
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.

fish

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2008, 21:01:24 »
Tjee, Bontelli, kom je met zo'n heerlijk recept en kun je het zelf niet eten. Ik vervang creme fraich gewoon door sojayochurt maar jij eet ook geen soja dacht ik, toch. Alleen die hoeveelheid kaas in je recept kan bij mij waarschijnlijk net zonder problemen verlopen, dus ik ga het "versleutelen", kan het niet laten  :D Soja is geen geweldig alternatief voor creme fraiche maar ik neem er genoegen mee. Is er niet iets dergelijk op rijstbasis?
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2008, 21:21:03 »
Nee, er is geen crème fraîche op rijstbasis. Althans, niet dat ik het weet. ;) Jammer hé en soja vind ik geen goede vervanger.

fish

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: juni 21, 2008, 21:51:16 »
Nee, er is geen crème fraîche op rijstbasis. Althans, niet dat ik het weet. ;) Jammer hé en soja vind ik geen goede vervanger.
Jammer voor jou.

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #6 Gepost op: juni 21, 2008, 21:57:02 »