Auteur Topic: positieve bloedtest; kansen ?  (gelezen 12030 keer)

Liz

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: positieve bloedtest; kansen ?
« Reactie #15 Gepost op: juni 24, 2008, 15:57:38 »
heftig inderdaad drie in een gezin, veel sterkte met alles en succes met het dieet
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.

hermien

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2008, 16:12:00 »
Da's ff slikken zeg. Heb jij zelf ook een test gedaan (of heb je dat al ergens verteld, ben het ff kwijt) Je zou nu ook met z'n allen glutenvrij kunnen gaan eten, lijkt me handiger, alleen weet ik niet of het voor een  gezond persoon wel gezond is om glutenvrij te gaan eten...daar ben ik nog niet in thuis.

Groet Hermien.

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2008, 16:18:50 »
Zover ik weet is er geen reden waarom een gezond persoon niet glutenvrij zou kunnen eten. Doen miljoenen Aziaten en Afrikanen ook.  :D Veel belangrijker lijkt mij om genoeg groente en fruit binnen te krijgen, welke granen je daarnaast precies eet maakt niet zoveel uit dan.

Ik ken (van het internet, niet persoonlijk) een paar families die thuis helemaal glutenvrij eten, om kruisbesmetting tegen te gaan. De gluten eters kunnen dan bvb wel een broodje halen voor lunch als ze het lusten.

Maar het is natuurlijk wel duurder dus ja niet voor iedereen een optie...

Pauliina
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2008, 16:21:04 »
Zover ik weet is er geen reden waarom een gezond persoon niet glutenvrij zou kunnen eten. Doen miljoenen Aziaten en Afrikanen ook.  :D Veel belangrijker lijkt mij om genoeg groente en fruit binnen te krijgen, welke granen je daarnaast precies eet maakt niet zoveel uit dan.

Ik ken (van het internet, niet persoonlijk) een paar families die thuis helemaal glutenvrij eten, om kruisbesmetting tegen te gaan. De gluten eters kunnen dan bvb wel een broodje halen voor lunch als ze het lusten.

Maar het is natuurlijk wel duurder dus ja niet voor iedereen een optie...

Pauliina
toch staat er op de verpakking het gv dat het alleen op medische verklaring gebruikt mag worden , zeggen dat niet voor niets zou ik zeggen.,

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2008, 17:17:07 »
Ja dat vind ik altijd raar. In sommige landen kan je dieetvoeding bij de apotheek kopen en dan krijg het vergoed...zou misschien daarmee te maken kunnen hebben? De vergoeding bedoel ik.

Pauliina
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: juni 24, 2008, 17:49:39 »
denk het niet
maar kijk eens naar mensen in afrika dieleven totaal anders dan wij dat doen en sommige zijn er ook slechter aan toe dan dat wij dat zijn

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #21 Gepost op: juni 24, 2008, 19:04:43 »
..
maar kijk eens naar mensen in afrika dieleven totaal anders dan wij dat doen en sommige zijn er ook slechter aan toe dan dat wij dat zijn

Ik denk vooral ook omdat veel mensen in Afrika bijzonder weinig te eten hebben. Ook (schoon) water is vaak een probleem. En eten en water zijn nu eenmaal basislevensbehoeften voor een mens.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2008, 19:40:54 »
Ik denk vooral ook omdat veel mensen in Afrika bijzonder weinig te eten hebben. Ook (schoon) water is vaak een probleem. En eten en water zijn nu eenmaal basislevensbehoeften voor een mens.
dat bedoelde ik ook  ;)

Maddemelein

• Gold Member
  • Een top forum !
« Reactie #23 Gepost op: juni 24, 2008, 19:44:20 »
Deze vraag heb ik eens gesteld aan Dr Mulder. Hij zei dat je gluten echt helemaal nergens voor nodig hebt en dat iedereen met een gerust hart glutenvrij kan eten.

Marjolein
Op 2 jarige leeftijd diagnose gekregen. Op 9 jarige leeftijd genezen verklaard. Op 38 jarige leeftijd opnieuw diagnose gekregen.

ami

• Gold Member
  • g.v eten , a way of living!
« Reactie #24 Gepost op: juni 25, 2008, 17:30:43 »
hallo twan

da's heftig zeg.
met zijn drietjes aan het gv dieet.
en dan ook alle 3 nog zo'n flinke darm beschadigingen, enorm zeg. :(

voel jij je nu niet een beetje schuldig dat je het niet hebt????

ik wil jullie veel sterkte wensen
en voor je vrouw veel succes met het gv dieet , is toch een hele omschakeling.
hoe heeft ze het trouwens opgepakt die uitslag, behalve dat "slikken "wat je schreef

gr ami
coeliakie marsh1 sinds maart 2005.nu marsh 0. vanwege 1 jaar  candida dieet, eet ik nu nog met weinig suiker.

Liz

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: juni 25, 2008, 19:41:26 »
Deze vraag heb ik eens gesteld aan Dr Mulder. Hij zei dat je gluten echt helemaal nergens voor nodig hebt en dat iedereen met een gerust hart glutenvrij kan eten.

Marjolein

wist ik niet
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #26 Gepost op: juli 20, 2008, 23:37:14 »
toch staat er op de verpakking het gv dat het alleen op medische verklaring gebruikt mag worden , zeggen dat niet voor niets zou ik zeggen.,
Heb ik nog nooit zien staan, maar ook nog nooit opgelet.
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

BakkerBart

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: juli 21, 2008, 08:59:59 »
Sterkte allemaal met het dieet , jullie kunnen elkaar hier wel flink in steunen denk ik nu?
Alleen is maar alleen en vaak krijg je om je heen toch een nogal naieve reactie van
"dat doe je toch gewoon eventjes" , mensen weten totaal niet wat voor een impact
coeliakie heeft op je hele leven , Succes en het gaat vast lukken :duimomhoog:

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #28 Gepost op: juli 21, 2008, 14:23:52 »
mensen weten totaal niet wat voor een impact coeliakie heeft op je hele leven , Succes en het gaat vast lukken :duimomhoog:
Maar dat geldt voor een heleboel dingen. Zodra je iets mee maakt op het gebied van je gezondheid besef je pas hoe kostbaar het is. ;)
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje