Auteur Topic: Kokossorbetijs  (gelezen 2908 keer)

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
Kokossorbetijs
« Gepost op: mei 22, 2008, 22:54:41 »
Kokossorbetijs
voor 6 personen

IngrediŽnten:
175 gram basterdsuiker
1,2 dl kokosmelk
50 gram geraspt of gedroogd kokos
scheutje limoensap
verse munt, ter garnering

Bereiding:
1. Doe de suiker met 2 dl water in een pan met dikke bodem. Breng dit aan de kook en roer tot de suiker is opgelost. Laat het op laag vuur 5 minuten sudderen tot een lichte siroop ontstaat.
2. Roer de kokosmelk, het grootste deel van het kokos en het limoensap door de siroop. Giet het mengsel in een kom of diepvriesbakje en zet het 1 uur in de vriezer.
3. Haal het sorbetijs uit de vriezer en klop het glad en romig (dit kunt u eventueel ook in een keukenmachine doen). Zet het weer in de vriezer tot het ijs bevroren is.
4. Laat het sorbetijs voor het opdienen 10-15 minuten zacht worden op kamertemperatuur. Serveer het in kleine kommen en versier het met het resterende kokos en de munt.

Voedingswaarden per portie:
Koolhydraten 32 gram
energie 170 kcal

Dit recept komt uit: De Vietnamese keuken van Ghillie Başan
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

Liz

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kokossorbetijs
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2008, 12:12:21 »
klinkt goed, al geprobeerd?
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2008, 16:31:40 »
Nee :D ik moest me gisteravond even bezig houden, want mijn pc had 16 update's. Toen heb ik dit kookboek gepakt en kwam ik dit recept tegen en toen dacht ik gelijk van hť lv + gv ijs. Maar het lijkt me niet erg moeilijk en ook niet extreem veel werk. Ik ga het wel een keertje maken van de zomer. ;)
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

Liz

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2008, 19:24:15 »
lijkt me ook makkelijk, ik ga het zeker ook eens maken
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.