Auteur Topic: Lekker beleg recepten topic  (gelezen 6216 keer)

Rain

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Lekker beleg recepten topic
« Gepost op: mei 22, 2008, 14:13:16 »
Wat ik vaak zie hier en zelf ook merk is dat mensen bijvoorbeeld met werk of een dagje stad niet mee kunnen eten met de lunch en dus zelf brood meenemen. Niet zo leuk als iedereen dan aan een lekker broodje zit en jij aan een simpele boterham met kaas (ok sommige vinden dat het eind, sla dit topic verder maar over dan ;) ). Daarom dacht ik laten we eens recepten voor lekkere belegde broodjes verzamelen.  :lol2:

Tonijn sandwichspread met komkommer

besmeer een snee brood met de sandwichspread en leg er plakjes komkommer en eventueel tomaat op. Erg lekker en fris!

Philadelphia met jam

Besmeer een snee brood met philadelphia en een met jam, leg ze op elkaar en je hebt ene heerlijk zoet maar fris broodje. Als je op de lijn wil letten kun je natuurlijk de light varianten nemen ;)

Ik heb ooit een mini koeltasje gehad dat neem ik dan voor Sasha mee of hij neemt het zelf mee. Als je dat in je tas doet blijft het wel een paar uur goed.
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re: Lekker beleg recepten topic
« Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2008, 14:23:13 »
Olijvensmeerkaas met tomaat

Eru verkoopt onder de naam Balance smeerkaas op basis van yoghurt. Deze bevat maar 5% vet. Twwe smeken: naturel en olijf/tomaat.
Deze laatste smaak smeer je op brood en legt daar nog wat extra tomaat op.
Als ik het meteen opeet dan leg ik er gewoon plakken tomaat op maar als ik het meeneem dan haal ik het nat en de zaadjes uit de tomaat en gebruik ik alleen het vruchtvlees. Een snufje peper op de tomaat maakt het helemaal af.  :)
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2008, 14:24:42 »
Gerookt vlees met mierikswortelspul en blaadje rucola sla.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2008, 14:25:14 »
Boursin (light) met bieslook en bosui

Besmeer een broodje met Boursin (of een andere kruidenroomkaas) en leg er wat sprieten bieslook en julienne gesneden (dunne reepjes dus) bosui op.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Lirio

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2008, 14:47:47 »
Niet geschikt voor de lijn maar zo af en toe heel lekker.

Besmeer 1 boterham met een dun laagje mayonaise of frites saus. Leg hierop een paar plakjes rosbief. Bestrooi dit met peper (en zout) en doe daar weer een dot mayonaise op. Bovenste boterham erop en smullen maar!
Als je nou nog een schijn van gezondheid wil, doe er dan nog een blaadje sla of paar schijfjes komkommer tussen.  :D
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Liz

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2008, 16:37:33 »
leuk topic  :duimomhoog:
Coeliakie sinds augustus 2005, marsh 3B: glutenvrij en tarwezetmeelvrij sinds augustus 2005, ook zonder dextrose, glucose en maltodextrine op basis van tarwe. Verder lactose-intolerant en heel gevoelig voor soja.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2008, 18:05:36 »
Pindakaas pedis
Bij veel mensen al bekend maar zet het toch maar even neer. Besmeer je boterham met een dun laagje sambal of zoveel als je lekker lijkt. Besmeer je brood nu met pindakaas. Leg hierop schijfjes augurk of zo'n broodlegger en de tweede boterham en smullen maar!

Worst en kaas
Besmeer beide boterham met een laagje smeerkaas leg hierop stukjes grillworst (met of zonder kaas). Worst niet te dik snijden anders word het zo lastig eten.  :P

Boursin en zalm
Boursin of andere roomkaas, gerookte zalm erop en paar schijfjes komkommer.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.

flowerpower

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2008, 18:57:50 »
BOTERHAM MET CHOCO EN BOTER  :D :x

ami

• Gold Member
  • g.v eten , a way of living!
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2008, 19:50:21 »
over een lekker belegd broodje in een stad.
ik heb al enkele keren meegemaakt, dat ze het broodbeleg(mits kan natuurlijk) apart opdienen, en ik dit zelf op mijn brood kan doen.

een keer in maastricht : mijn brood heerlijk apart geroosterd met mozzarella ,zongedroogde tomaat en wat pesto.
afgelopen weekend in alkmaar( bij de nachtegaal), gerookte kipfilet, salade erbij ,ananas en een zelf gemaakt sausje.

dus je kan het ook altijd ff vragen in een eet gelegenheid.

heb natuurlijk altijd wel zelf beleg bij.
maar heel simpel": roomboter met kaas en roomboter met hazelnoot-rozijnen pasta van horizon.

maar jullie hebben allen veel fantasie.

gr ami
coeliakie marsh1 sinds maart 2005.nu marsh 0. vanwege 1 jaar  candida dieet, eet ik nu nog met weinig suiker.

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #9 Gepost op: mei 22, 2008, 20:38:41 »
Wat tussen een broodje lekker is, kipfilet zelf in heel dunne plakjes snijden en grillen of bakken.
Tussen een broodje met wat sla leggen en een saus maken van mayo en chilisaus.
Erreg lekker.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

Lirio

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2008, 20:42:20 »
Wat tussen een broodje lekker is, kipfilet zelf in heel dunne plakjes snijden en grillen of bakken.
Tussen een broodje met wat sla leggen en een saus maken van mayo en chilisaus.
Erreg lekker.

Van Zandvliet heb je kant en klare gerookte kipfilet die glutenvrij is. Verkopen ze helaas niet overal, maar het is er dus wel! Even voor de luie kok.  :D

meelmuis

• Gold Member
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2008, 09:00:44 »
Philadelphia (ik heb altijd de goedkope versie van de Aldi  :D) met verse bieslook

Een broodje besmeren met philadelphia en er vers geknipte bieslook over strooien. Evt.nog beleggen met plakjes komkommer
Good gaon!!

Harmien

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2008, 10:12:18 »
Philadelphia (ik heb altijd de goedkope versie van de Aldi  :D) met verse bieslook

Een broodje besmeren met philadelphia en er vers geknipte bieslook over strooien. Evt.nog beleggen met plakjes komkommer

En een plakje ham erbij :)
Coeliakie geconstateerd op 26 februari 2006.<br />Sinds begin maart 2006 op glutenvrij dieet.

meelmuis

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2008, 11:14:29 »
En een plakje ham erbij :)
Goed idee!
Good gaon!!