Auteur Topic: Warme Chocolade-soufflétjes met een zacht hart  (gelezen 3085 keer)

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
Warme Chocolade-soufflétjes met een zacht hart
« Gepost op: april 20, 2008, 16:53:50 »
Warme Chocolade-soufflétjes met een zacht hart
Een nagerecht voor 6 personen

Ingrediënten:
150 gram boter
150 gram bittere chocolade (minimaal 0%), in stukjes
3 eieren
3 eidooiers
3 eetlepels fijne tafelsuiker
60 gram bloem

Voorbereiden:
Smelt de boter al roerend op een laag vuurtje. Neem de pan direct van het vuur als de boter is gesmolten. Laat de chocolade in de boter smelten en laat dit mengsel afkoelen. Klop de eieren met de dooiers en de suiker schuimig. Roer dit met de garde door de nog zachte chocola. Roer als laatste de bloem door de chocolade. Vet de vormpjes in en verdeel het beslag over de vormpjes. Bewaar ze tot gebruik, maar minimaal 2 uur in de koelkast.

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 225 graden. Zet de vormpjes in de oven en bak ze 10 minuten. Neem ze direct uit de oven, maakt eventueel de randjes los en keer ze elk op een bordje. Serveer ze direct. Lekker erbij: crème fraîche, die met een scheutje likeur is losgeroerd.

Dit recept komt uit het blad Smaakmakend, dat bij reformzaken gratis wordt aangeboden.
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

Jantiene

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Warme Chocolade-soufflétjes met een zacht hart
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2008, 17:28:42 »
mmmmmmmm   is niet goed voor me maar hij zal best smaken  :D

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2008, 17:29:27 »
Ziet er zeker lekker uit  :lol2:

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

sandra/tassie

• Gold Member
    • coeliakie en tarweallergie forum
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2008, 18:15:55 »
ik voel me eigen al weer groeien. Ziet er goed uit

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2008, 18:52:31 »
Ziet er heerlijk uit en niet zo heel moeilijk.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

fish

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2008, 19:27:41 »
Lekkerrrrrrrrr , jammer dat zulke heerlijkheden altijd zoveel calorietjes bevatten he. Maar voor de enkele keer dat het mag zet je wel luxe op tafel. Ik ga zo'n enkele keer kreeren binnenkort  :D
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.