Auteur Topic: rozijnen-rozemarijn brood voor de bbm  (gelezen 3011 keer)

jojanneke

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • With or without gluten, that is the question
rozijnen-rozemarijn brood voor de bbm
« Gepost op: april 14, 2008, 18:28:38 »
Dit recept vond ik in 'Bread Machine'. Het is een aparte combinatie, rozijnen met rozemarijn maar heel lekker. Om te kijken of je het lekker vind kan je misschien even een rozijntje met een rozemarijnblaadje proeven. Het recept is oorspronkelijk voor een tarwebrood.

175 ml water,
3 eetlepels olie,
1 ei,
1 theelepel zout,
2 theelepels suiker,
360 gram bloem (doves farm bijvoorbeeld),
2 theelepels (versgemalen) rozemarijn,
1 theelepel gist,
half kopje rozijnen.

Eerst alle natte ingredienten met het zout in het blik doen. Daarbovenop het meel, de rozemarijn, de suiker en de gist. De bbm aanzetten en bij de piep of vijf min voor de kneedtijd om is de rozijnen toevoegen.
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

Lirio

• Gold Member
Re: rozijnen-rozemarijn brood voor de bbm
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2008, 19:25:07 »
Lijkt me heel lekker. Maar uhhh hoeveel grammen zijn een theelepel gist en een halve kop rozijnen?
Ik heb alleen grote cappuchino koppen dus een halve kop is dan wel erg veel.  :P
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

jojanneke

• Sr. Member
  • With or without gluten, that is the question
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2008, 19:30:46 »
1 theelepel gist is vijf gram.
die halve kop is oorspronkelijk 1/2 cup en dat is ongeveer 80 ml. Ik weet niet hoeveel gram dit is, maar ik heb het in een maatbeker afgemeten.
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

Lirio

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2008, 20:54:58 »
dank je wel!
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"