Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
september 05, 2010, 13:17:27
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Het coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Producten glutenvrij of niet (meer)
| | |-+  Info voor de super gevoeligen
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 Omlaag Print
Auteur Topic: Info voor de super gevoeligen  (gelezen 41122 keer)
sieta
Gold Member
Geslacht: Vrouw

neem eens een kijkje op lisanne haar site

« Antwoord #810 Gepost op: juli 01, 2010, 13:54:32 »

heeft iemand van jullie wel eens van die ijsjes bij de lidl gehaald? ze zitten in een kartonnnen verpakking die je open moet knippen
ik heb het idee dat ze niet goed vallen bij lisanne

moeder van lisanne (3) en Anna Geke. Lisanne heeft coeliakie en is sinds  '06 op g.v en tarwezetm. vrij dieet ook zonder glucose en dextrose
natasja74
Gold Member

Heerlijk zo veel info!!

« Antwoord #811 Gepost op: juli 01, 2010, 16:49:10 »

Nee die van de Aldi wel maar die gaan ook niet helaas.

Even over de skittels zijn zu ook te koop bij de zeeman.
Maar Tine waar zie jij dat ze ook tarwederivaat vrij zijn?

Moeder van Martijn 5 en een half  jaar heeft voedselintolerantie voor  Tarwe en Lactose,  glutenbelasting gehad maar geen afwijkingen bij biopt.<br />Wel tijdens gluten belasting sterk dalend HB gehad tot een bloedtransfusie aan toe, Ook een sterk gedaals B12 voorlopig dus geen Tarwe en Lactose
tine
Gold Member

Place Personal Text Here

« Antwoord #812 Gepost op: juli 01, 2010, 20:19:09 »

Via www.skittles.com (helemaal onderaan op product informatie geklikt) kom je op www.wrigley.com/global/brands/skittles.aspx daar zie je dat de glucose van mais komt. wink

Ik weet niet of er helemaal geen tarwe-derivaten in zitten, heb nog geen contact gehad.

Bij AH zijn nu 2 soorten breekijsjes zonder glucose, 1 van AH en 1 van Euroshopper. Tom heeft gisteren voor het eerste een oranje ES ijsje op, in elk geval geen buikpijn, wel slaapt hij de laatste dagen slecht in (dus was ik van plan minder snoepjes te geven...).

Tom is 10. Hij volgt nu 9 jaar zijn dieet. Hij reageert extreem gevoelig op (sporen van) gluten. Daarom krijgt hij geen gluten, tarwezetmeel en ook geen glucosestroop, dextrose en maltodextrine van tarwe.
natasja74
Gold Member

Heerlijk zo veel info!!

« Antwoord #813 Gepost op: juli 03, 2010, 22:45:10 »

Ik heb skittles even gemail, zodra ik wat weet laat ik het horen.

Vandaag kwam ik in een speeltuin waterijs tegen in de smaak peer, appelsien framboos zonder derivaten.
Volgens de vrouw kwamen ze van de makro. Heb de wikkel bewaard dus zal morgen eens googlen.

Moeder van Martijn 5 en een half  jaar heeft voedselintolerantie voor  Tarwe en Lactose,  glutenbelasting gehad maar geen afwijkingen bij biopt.<br />Wel tijdens gluten belasting sterk dalend HB gehad tot een bloedtransfusie aan toe, Ook een sterk gedaals B12 voorlopig dus geen Tarwe en Lactose
natasja74
Gold Member

Heerlijk zo veel info!!

« Antwoord #814 Gepost op: juli 06, 2010, 09:31:43 »

Het ijs was van Euro ice cream uit doetichem.
Zal nog eens extra mailen of ze nog meer smaken hebben en het geheel tarwederivaat vrij is.

natasja74
Gold Member

Heerlijk zo veel info!!

« Antwoord #815 Gepost op: juli 13, 2010, 15:51:14 »

Bij kruidvat vond ik een doos Hello Kitty schuimpsnoep half wit half gekleurd doos van 500 gram €2,49. van Bip
Glucose is van mais, wel sporen van tarwe en melk.
Even gemaild of dit standaard waarschuwing is of dat er toch tarwederivaten in zitten.
Antwoord volgt hoop ik nog

natasja74
Gold Member

Heerlijk zo veel info!!

« Antwoord #816 Gepost op: juli 14, 2010, 16:39:31 »

Antwoord van Bip, snel en volledig.
Ik durf ze niet aan helaas :-(

We kunnen je hierbij informeren dat de producten zelf geen tarwe of gluten bevatten. Echter, de producten worden gegoten in maďszetmeel waarin een kleine hoeveelheid tarwezetmeel zit. Het aanhangende poeder wordt wel verwijderd na het drogen van de fruitgum, maar minimale sporen van tarwezetmeel kunnen er dus op blijven zitten. Het gehalte aan gluten zal echter zeer minimaal zijn, waarschijnlijk ver beneden de grens waarbij reacties zullen optreden.

We kunnen je geen positief advies geven, hoewel het risico bijzonder laag ingeschat wordt. Je zult het zelf moeten inschatten in hoeverre de gevoeligheid van je zoon voor tarwe/gluten een rol speelt.

Ellie
Gold Member

Such a purrrfect day!

« Antwoord #817 Gepost op: juli 17, 2010, 17:17:27 »

Ik vertrouw al het dextrosesnoep (varianten op vruchtenhartjes) van Tiger/ fabrikant Senzora.  wink

Ja, hier ook goede ervaringen mee. Ik reageer normaal amper op mgd, maar kreeg van vruchtenhartjes van de jumbo toch een reactie. Zal wel iets te maken hebben met de grote hoeveelheid dextrose van tarwe, het maakt nogal wat uit of het 3% of 30% is. De vruchtenhartjes van Senzora hebben dextrose van aardappel, wat ze ook gewoon direct aan de telefoon wisten te vertellen smiley

Sinds aug 2009 GV en TZV. In feb-maart 2010 glutenbelasting gehad. Diagnose in april 2010.
tine
Gold Member

Place Personal Text Here

« Antwoord #818 Gepost op: juli 20, 2010, 16:51:36 »

Deze week heeft Kruidvat ze weer: grote uitdeelzakken met apart verpakte winegums, in 3 soorten, holiday, princess en winegums. Voor 2,49 euro. Van de Holiday Bags krijgt Tom de winegums wel, maar de snoepkettingen niet. wink

Tom is 10. Hij volgt nu 9 jaar zijn dieet. Hij reageert extreem gevoelig op (sporen van) gluten. Daarom krijgt hij geen gluten, tarwezetmeel en ook geen glucosestroop, dextrose en maltodextrine van tarwe.
natasja74
Gold Member

Heerlijk zo veel info!!

« Antwoord #819 Gepost op: juli 25, 2010, 00:26:25 »

Ik zou even mailen met Vero hoor, de ingredientren zijn namelijk verandert. Er zit o.a. ook Sorbitol in, reden voor mij om ze sowieso niet voor Martijn te kopen.
Helaas moet ik zeggen want er is al zo weinig snoep dat hij mag.

tine
Gold Member

Place Personal Text Here

« Antwoord #820 Gepost op: juli 27, 2010, 15:50:44 »

Ik heb ze inmiddels ook in mijn handen gehad en ik zag dat de ingredienten dit jaar anders waren. Door de sorbitol en lange rij kleurstoffen heb ik ze ook maar laten liggen....  undecided

natasja74
Gold Member

Heerlijk zo veel info!!

« Antwoord #821 Gepost op: juli 27, 2010, 22:26:42 »

Ik zag dat Vero op hun website de spekjes en de lunch snoepjes nog wel verkocht. Alleen jammer dat het zo duur wordt zeker met verzend kosten er bij  sad

Elien
Gold Member

« Antwoord #822 Gepost op: juli 29, 2010, 14:24:08 »

Heeft iemand van jullie inmiddels al de snickers geprobeerd??
Ik heb hier een zak liggen maar durf niet  grin.

En ik zag toevallig op livaad dat bij alle zandbergworsten nu BG0 staat, volgens mij was dit MGD toch? Zou dit veranderd zijn, er staat als datum juli 2010 bij dus het is wel nieuwe informatie...

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar BIO+, de ham en ontbijtspek zijn sowieso zonder tarwederivaten maar anderen bevatten dextrose. Ik laat het weten als ik meer weet over de herkomst. Een beetje vleeswaaraanvulling zou wel lekker zijn  smiley.

coeliakie sinds april 2007; Marsh 3A
ook tarwezetmeelvrij
tine
Gold Member

Place Personal Text Here

« Antwoord #823 Gepost op: juli 29, 2010, 20:17:35 »

Heeft iemand van jullie inmiddels al de snickers geprobeerd??

Ja, hier. grin grin grin Ze gaan goed. wink

Elien
Gold Member

« Antwoord #824 Gepost op: juli 30, 2010, 13:39:14 »

dankje tine! Dat had ik even nodig  grin.
Mmmmmm heb er al zin in  smiley

coeliakie sinds april 2007; Marsh 3A
ook tarwezetmeelvrij
Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte