Auteur Topic: aardappel-makreelsalade (warm)  (gelezen 3937 keer)

Veldson

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
aardappel-makreelsalade (warm)
« Gepost op: april 03, 2008, 13:06:55 »
Dit recept vond ik in de Allerhande. Zelfs onze kieskeurige peuters vonden dit lekker!

Ingredienten voor 4 personen:
800 gr. vastkokende aardappelen, geschild
300 gr. broccoli in roosjes
2 eieren
1 gestoomde makreel
4 el olijfolie
2 rode papriks's in brede repen
2 el witte wijnazijn
1-2 el kappertjes
1 zakje bosui (3 stuks), in ringetjes

Snijd de aardappelen in dunne plakjes en kook ze in ruim water met wat zout in 10 min beetgaar.
Voeg na 6 min de broccoliroosjes toe en kook deze in 4 min gaar. Kook intussen de eieren in 8-10 minuten hard. Verwijder het vel en de graten van de makreel en verdeel het visvlees in stukken.
Verhit de olie in een wok en roerbak de paprikarepen in 3-4 min gaar. Haal de wok van het vuur en sprenkel de azijn over de paprika. Schep de kappertjes erdoor. Laat de eieren schrikken onder koud stromend water, pel ze en snijd ze in vieren.
Giet de aardappelen en de broccoli af en meng ze in een kom met het paprikamengsel en de helft van de bosui en de helft van de makreel. Breng de salade op smaak met zout en peper.
Verdeel de salade over de borden en verdeel de rest van de makreel en de bosui erover. Garneer met de parten ei.
moeder van 3 kinderen (2005),  (2006) en (2009). <br />Bij de middelste is in nov 2007 coeliakie vastgesteld.<br />Ikzelf en de jongste hebben de genen niet. De oudste wel, maar zij heeft geen klachten

fish

• Sr. Member
Re: aardappel-makreelsalade (warm)
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2008, 18:17:01 »
Klinkt lekker Sonja, ga ik ook eens maken. Kan ook handig zijn voor een "onderweg hapje" wan tik denk dat dit ook koud wel smakelijk is.
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

Veldson

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2008, 21:30:11 »
Eerlijkgezegd lijkt me deze  warm lekkerder.
Maar nu schiet me ineens een recept te binnen, dat ik heb geleerd van mijn moeder.
En dat is een koude aardappelsalade. Die zal ik er ook even opzetten...
moeder van 3 kinderen (2005),  (2006) en (2009). <br />Bij de middelste is in nov 2007 coeliakie vastgesteld.<br />Ikzelf en de jongste hebben de genen niet. De oudste wel, maar zij heeft geen klachten

fish

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2008, 19:45:23 »
Nou, die aardappelsalade lijkt ook goed hoor maar als maaltijdvervanger voor onderweg zie ik deze nog steeds wel zitten. Dergelijke salades maak ik zomers vaak als extra bij het "buitenkoken" die maak ik dan de avond tevoren als het niet meer zo warm is in de keuken, kan het vervolgens lekker de hele dag intrekken en dan smaakt dat savonds gewoon eh.....naar meer :D nou ben ik dan ook wel een beetje een salademens  ;)
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

gerrysmit

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: december 18, 2008, 21:46:10 »
vraagje Fish heb je hem ooit koud geprobeerd? hier houden we ook erg van salades maar dan wel de koude

groetjes Gerry
Dochter 19 sinds 28 oktober 2008 definitief coeliakie vastgesteld marsh 2/3