Auteur Topic: lange vingers  (gelezen 14187 keer)

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
Re: lange vingers
« Reactie #15 Gepost op: maart 28, 2008, 19:47:41 »
:zon: :D :D
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: maart 28, 2008, 19:50:37 »
misschien morgen beter weer :zon2: en anders vermaken we ons ook wel we zitten in een lux hotel met alles er op en er aan zelfs gv  brood wat wil een mens nog meer.
Nee je moet wel even rondje eiland doen hoor en even naar de slufter en naar de dolfijnen  ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

PUKKIE

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: maart 28, 2008, 19:54:57 »
Toch tips lies, maar wat is de slufter  :? en de dolfijnen bedoel je het opvang centrum :?

flowerpower

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: maart 28, 2008, 19:56:54 »
even terug on topic  :D :D :D :D
ik ga ze morgen proberen! :D

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #19 Gepost op: maart 28, 2008, 19:57:27 »
Weet jij als NH-der niet wat de Slufter is? Foei :roll :D :D
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #20 Gepost op: maart 28, 2008, 19:57:57 »
O, spannend of je ze net zo bros kan krijgen als de echte. ;)

flowerpower

• Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: maart 28, 2008, 19:59:32 »

Weet jij als NH-der niet wat de Slufter is? Foei :roll :D :D
O, spannend of je ze net zo bros kan krijgen als de echte. ;)

jeetje wat zeggen jullie toch allemaal

bros???slufter??  :?

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
« Reactie #22 Gepost op: maart 28, 2008, 20:04:23 »
Je weet toch wel wat bros is? Een lange vinger is zacht bros, de glutenvrije dan ;)

De Slufter is dit:
Citaat
De Slufter

De kern van de Slufter bestaat uit een brede duinvallei die middels een gat in de duinen in open verbinding staat met de Noordzee. Het zeewater loopt wanneer het hoogwater wordt door de kreken de Slufter in en wanneer het laagwater wordt via de kreken de Slufter uit. De grote Slufterkreek bij het strand, waardoor het water meestal in- en uitloopt, verplaatst zich door de jaren van het Zuiden naar het Noorden. Omdat deze kreek nu veel schade toebrengt aan de Noordelijk gelegen duinenrij werd omstreeks 20 mei 2004 begonnen met het maken van een nieuwe grote kreek aan de uiterste zuidkant van de Slufter. De oude grote kreek werd eind mei dichtgemaakt. Bij gemiddeld hoogwater staat er alleen in de kreken en de plassen water, bij extreem hoogwater staat het overgrote deel van de Slufter blank.

De begroeiing bestaat voor het overgrote deel uit zoutminnende vegetatie, die in juni overwegend paars kleurt vanwege de lamsoor en in oktober overwegend rood door de zeekraal.

In de Slufter komen veel vogelsoorten broeden, foerageren en overtijen. De eidereend broedt er, de lepelaar foerageert er en diverse steltlopers overtijen er.

Op de strandvlakte van de Slufter spoelen naast de schelpen uit de huidige zeefauna ook heel veel fossiele schelpen aan die afkomstig zijn uit het Eemien, de warme periode voor de laatste ijstijd.

Naast deze duinvallei bestaat de Slufter ook uit twee lange duinenruggen die de vallei aan de noordwestkant scheiden van de Noordzee. Dit gebied heet de Lange Dam. Tussen deze twee duinruggen in bevindt zich een zoete natte vallei met veel orchideeŽn.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: maart 28, 2008, 20:06:58 »
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: maart 28, 2008, 20:10:04 »
laat je ons weten hoe het is geworden

flowerpower

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: maart 28, 2008, 20:14:46 »
bedankt voor de uitleg  :D

ik laat weten hoe het was (inclusief foto's  ;) )

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: maart 28, 2008, 20:17:23 »
Oke we waren weer even on topic.
Ben benieuwd Strid hoe ze worden  ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: maart 28, 2008, 20:21:34 »
bedankt voor de uitleg  :D

ik laat weten hoe het was (inclusief foto's  ;) )
we wachten af

Lirio

• Gold Member
« Reactie #28 Gepost op: maart 28, 2008, 21:36:38 »
misschien morgen beter weer :zon2: en anders vermaken we ons ook wel we zitten in een lux hotel met alles er op en er aan zelfs gv  brood wat wil een mens nog meer.
O ben benieuwd wat voor heerlijk hotel dat is Pukkie! Lijkt me ook wel wat voor een weekendje weg!
En jij en een man zonder kids in een luxe hotel, dat moet goedkomen!  :P

De lange vingers lijken me heerlijk! Om even on topic te blijven. het is dat ik geen citroenschil heb anders had ik ze gelijk even geprobeerd te maken.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

flowerpower

• Gold Member
« Reactie #29 Gepost op: maart 28, 2008, 21:37:44 »
citroenschil???waar heb je die voor nodig? dat zit toch helemaal niet in lange vingers!