Auteur Topic: Maisbrood uit de oven  (gelezen 36652 keer)

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Maisbrood uit de oven
« Reactie #60 Gepost op: december 09, 2008, 23:09:23 »
Ah gevonden, het slaat op waar je het voor kan gebruiken.

http://www.dekooktips.com/warenkennis/graan-rijst/mais.htm

Halverwege de pagina bij Maisgriesmeel staat:
Ma´sgriesmeel - (op een Italiaanse verpakking staat: Farina di mais per polenta  = meel van ma´s voor polenta) - wordt in het noorden van ItaliŰ gebruikt om een populaire pap van te maken:  Polenta

Ink het ligt bij de buitenlandse producten. Waar ik ga heb je zo'n schap met amerikaanse producten, eentje met aziatische en dus ook eentje met mexicaanse/italiaanse zoiets dergelijks, en daar staat het bij.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

ing

• Full Member
« Reactie #61 Gepost op: december 09, 2008, 23:21:02 »
Huh maismeel bij de Jumbo? Denk dat de mijne dat niet heeft. Is dat dat een kilo??

Hadden ze bij de Jumbo dan ook dat merk Fioretto, Lirio? En je neemt de fijne variant neem ik aan?
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

Lirio

• Gold Member
« Reactie #62 Gepost op: december 09, 2008, 23:23:01 »
Ja en ja.

:D

Ik heb het nog maar 1 keer gekocht, een kilo grof en een kilo fijn, van het merk Fioretto bij de Jumbo.
Staat dus op een gekke plek.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.

ing

• Full Member
« Reactie #63 Gepost op: december 09, 2008, 23:25:38 »
Hmm oke nou maar eens goed de jumbo doorspitten dan! Ook voor het gepaneerde vlees!
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

ing

• Full Member
« Reactie #64 Gepost op: december 11, 2008, 12:23:01 »
Kan je dit brood ook maken met 'normale' suiker? Omdat er staat fijne suiker. Ik heb gewoon zo'n kilopak van van Gilse kristalsuiker.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #65 Gepost op: december 11, 2008, 12:31:12 »
Volgens mij is kristalsuiker wat ze bedoelen met fijne suiker.
Dus geen basterdsuiker of iets dergelijks.

ing

• Full Member
« Reactie #66 Gepost op: december 11, 2008, 12:41:27 »
Ah oke!  :duimomhoog:

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #67 Gepost op: december 11, 2008, 12:42:00 »
Kan je dit brood ook maken met 'normale' suiker? Omdat er staat fijne suiker. Ik heb gewoon zo'n kilopak van van Gilse kristalsuiker.
gebruikte ik ook gewoon

Ink

• Gold Member
« Reactie #68 Gepost op: december 11, 2008, 15:13:19 »
idem dito

ing

• Full Member
« Reactie #69 Gepost op: december 14, 2008, 15:23:04 »
Heb het brood gemaakt alleen hij is niet gerezen!!! Ik heb ietsje minder bakpoeder gedaan omdat ik vind dat er dan een rare smaak komt aan het brood, maar het was zeker niet weinig ofzo.. Wie helpt??

ing

• Full Member
« Reactie #70 Gepost op: december 15, 2008, 17:56:27 »
Zelfs bij het snijden van het brood zag ik dat het helemaal niet gaar was bleh.. heb m meteen in de prullebak gegooid :( maarja niks aan te doen. Waarschijnlijk toch te weinig bakpoeder dan ofzo, want bij de Friese Kruidkoek van Lirio had ik ook minder genomen maar toen is het wel goed gegaan! Die was flink gerezen. Dus snap het niet!

Ik vind trouwens het maismeel niet lekker ruiken.. misschien toch nog eens anders maismeel proberen.

Heb nu brood in de oven die wel flink is gerezen.