Auteur Topic: Ovenschotel: venkel met ham en gorgonzola  (gelezen 4166 keer)

Sascia

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Ovenschotel: venkel met ham en gorgonzola
« Gepost op: maart 09, 2008, 16:01:58 »
Ovenschotel: venkel met ham en gorgonzola

Nodig:
4 kleine venkelknolletjes
250 gr gekookte (biologische) achterham in dunne plakjes
1/2 dl volle melk (halfvolle smaakt ook prima)
1 dl slagroom
100 gr gorgonzola
100 gr verse roomkaas
3 el geraspte Parmezaanse kaas

Doen:
Verwarm de oven voor op 200 graden (180 hetelucht). Snij elke venkel in de lengte in vieren. Snij het venkelgroen grof. Kook de venkel in water met (of zonder) zout in 12-15 minuten beetgaar. laat goed uitlekken. Rol elk stuk venkel in een plak ham en leg de pakketjes naast elkaar in een ovenschaal. Verwarm de melk met de slagroom en smelt hierin de gorgonzola en roomkaas. Breng evt. op smaak met peper. Schenk de saus over de venkelrolletje en zorg dat alles bedekt is. Strooi de parmezaanse kaas erover en gratineer het gerecht 15-20 minuten in de oven. Garneer met het venkelgroen. Lekker met puree of pasta.

Bereiden ca. 20 minuten, oven ca. 20 min. Kcal p.p.  ca 465
Bron Tip culinair juni 2004

Heerlijk recept, voor vier personen maar wij aten alles zonder pasta of puree (hmmmmm :D) met z'n tweetjes. Mijn venkelknollen waren te groot mijn plakjes ham te klein dus ik heb de venkel gewoon bedekt met ham. Daarna wel eerlijk verdelen hihi.
Mijn lief heeft coeliakie sinds april 2005.

Rain

• Gold Member
Re: Ovenschotel: venkel met ham en gorgonzola
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2008, 16:33:19 »
Leuk recept maar misschien kun je dat rode even weghalen? het leest vrezelijk irritand  :/
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

Sascia

• Gold Member
Re: Ovenschotel: venkel met ham en gorgonzola
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2008, 16:54:54 »
Ben ik helemaal met je eens, was ook niet de bedoeling (alleen de kop). Ik wist niet dat ik hetzelf kon veranderen, bedankt voor je suggestie!

groetjes Saskia

Mijn lief heeft coeliakie sinds april 2005.