Selma, ik had een restje polenta, 50 gram ongeveer, die grovere maismeel en verder gewoon maismeel. De maiskorrels had ik uit pot, gewoon met het mes te lijf gegaan om ze fijn te hakken. Verder gebruik ik alleen maar gist, geen idee hoe het met bakpoeder moet. Ik heb wel wijnsteenbakpoeder staan maar gebruik het nooit. Wat kan het verschil worden dan?
Mijn broodjes kunnen ook iets minder klef maar ik had er op het laatst een scheut extra melk in gedaan omdat het zo om de mixerhaken krulde. Dit keer had ik de "eenvoudige mixer" gebruikt, niet de kidschenaid die veel sterker is. Dat extra scheutje melk is mischien de boosdoener van het wat kleffe. Desondanks heeft het broodje me heerlijk gesmaakt. Liever een beetje klef dan een kartonnen doos

Ik had gisteren een echte heuse serieuze baaldag m.b.t. mijn brood :cry.
De laatste bakdag had ik 2 broden gebakken met mix van Hammermuhle omdat dit er ook veel belovend uitzag. Nou, niet dus en ik bleeeeeef er op kauwen, echt of ik een droge kartonnen zat te eten. Opeens was ik het gruwelijk zat :cry
Dit had ik al 2 weken "doorstaan"
Zuinig als ik ben, had ik met mezelf afgesproken deze broden eerst netjes op te eten en dan pas nieuw te gaan bakken, dit nieuwe broodje dus.
Gisteren had ik er dus opeens zo de balen van dat ik de hele handel in de vuilnisbak gekieperd heb en mezelf die lekkere zachte gebakken heb. Daarnaast ook de maisversie geprobeerd. Dit is weer een leuke nieuwe uitdaging Selma, we blijven eraan werken he. Dat polenta wil ik in een grotere hoeveelheid gaan gebruiken de volgende keer, gemengd met het fijne maismeel.
We willen toch zeker gewoon lekker brood? Ook dit maisbroodje gaan we net zo lang versleutelen tot we tevreden zijn en dan bedenken we daar ook een leuke eigen naam voor.