Auteur Topic: Tapioca pudding  (gelezen 5127 keer)

Renske-GK

• Gold Member
    • glutenvrij kookhoekje
Tapioca pudding
« Gepost op: februari 22, 2008, 22:03:55 »
Tapioca pudding

Voor 4 personen

1 1/2 kop met water
2 eetlepels met tapioca parels
2 eetlepel met suiker
Zout
1/4 kop met kokosmelk
 2 bananen

Kook in de pan het water samen met de tapioca parels, roer regelmatig de tapioca korrels door de pan, zodat ze niet aan elkaar gaan plakken. Laat de parels ongeveer 12 minuten koken, zodat ze doorzichtig worden.
Snij de bananen in kleine stukjes van ongeveer 1 - 2cm groot.
Voeg dan het zout,suiker,kokosmelk toe, roer zodat de suiker oplost en voeg dan de bananen toe. Laat nog ongeveer 2 - 3 minuten doorkoken.
Laat de pudding dan afkoelen in dessertschaaltjes. Dien het toetje op kamertemperatuur op en eventueel kan je er nog wat geroosterde sesamzaadjes over strooien.

Het recept komt van deze site: http://recept.laiser.info/overig/tapiocapudding.html
Coeliakie geconstateerd op 30 augustus 2005. Ook al een hele lange tijd tarwezetmeelvrij, glucosestroop-, dextrose- en lactosevrij.
Kijk ook eens op mijn receptensite: Glutenvrijkookhoekje

fish

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tapioca pudding
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2008, 14:25:55 »
Lijkt me lekker bontelli, maar wat zijn tapioca parels nou weer?
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2008, 14:40:51 »
Dat is tapioca maar dan in een korrelvorm. De zakken tapioca parels liggen in de toko eigenlijk altijd naast de zakken tapioca(zet)meel.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

fish

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2008, 15:38:50 »
Nou, alweeer wat geleerd.
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #4 Gepost op: februari 23, 2008, 16:01:23 »
Parels voor de zwijnen :D
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan